Gå til innhold

Stor Lørdagsnøtt!


Tiger X

Anbefalte innlegg

Jeg skulle åpne LN nr 1 men der er alle rutene blanke.

Har skrevet ut men hadde jo ikke fylt inn de siste jeg fant -:((.

Bare tilfeldig jeg oppdaget det. Skulle se på 75 som Ditten lurte på og den er blank.

 

Hva kommer dette av?

Må bare fortelle at jeg fant igjen LN nr 1 i 'mine dokumenter' :-)).

Så nå har jeg lagret nr 2 der også.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg skulle åpne LN nr 1 men der er alle rutene blanke.

Har skrevet ut men hadde jo ikke fylt inn de siste jeg fant -:((.

Bare tilfeldig jeg oppdaget det. Skulle se på 75 som Ditten lurte på og den er blank.

 

Hva kommer dette av?

Må bare fortelle at jeg fant igjen LN nr 1 i 'mine dokumenter' :-)).

Så nå har jeg lagret nr 2 der også.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

>>>OPPDATERING - BRUK DENNE LINKEN: http://crossword.info/tt/LNOTT_001

 

https://www.dropbox.com/sh/8cjz8ytgz83yymj/AADTv5VhcU7T-gmR1dh-MW2-a?dl=0

 

Her finner dere en riktig nøtteknekkeroppgave som ikke er publisert noe annet sted. Den er lagt opp som en trening i å bli en bedre løser, og inneholder alt fra enkle inngangsord til tredobbelte blyantspisernøtter.

 

Alle ord er hentet fra Ordnett og Store norske leksikon, fra sistnevnte også inne i teksten.

 

Når/hvis dere står fast, så spør i vei om hvordan dere kan komme videre. Det oppfordres *sterkt* til at alle som føler seg kallet til å hjelpe, kommer med konstruktive hint fremfor å røpe svaret.

 

Fasit blir lagt ut samtidig som neste oppgave publiseres om 5-6 uker. Lykke til!

 

 

(Meldingen ble redigert 11.12.16 20:10)

 

({$editedMessage} 12.12.16 03:07)

Puuh!!

Da var endelig alle ordene på plass etter en ukes strev. Takk til forfatter for en artig og utfordrende oppgave, og til Viking63, Cs, Anne og Ditten for tips. Har lært mye om søk i løpet av tiden og skjønner nå hvorfor NM-kryss endte med bare ca 75 % riktig. Har brukt alt for tidkrevende metoder. I denne oppgaven slet jeg etter hvert fordi jeg startet søkene for komplisert. Det enkle viste seg mange steder å være det beste. Må imidlertid innrømme at ordsjekken var svært nyttig for raskt å kunne eliminere alternative løsninger.

Da er det bare å ta fatt på nr. 2. Grugleder meg!

 

({$editedMessage} 12.01.17 13:24)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aksel.

 

Jeg er enig med deg. Denne ble for vanskelig og jeg har gitt opp.

 

Men det du lurer på fant jeg ved å søke avansert google.

Nøyaktig dette uttrykket og brukte 3 istedet for tre.

 

Tvi tvi videre.

 

anne.

Hei!

 

Stor takk til anne. og TT.

 

Nå lyser i rødt på diagrammet for LØ 002: «Gratulerer, du har korrekt løsning!»

 

Vh

 

Aksel H.

 

({$editedMessage} 12.01.17 21:05)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuh!!

Da var endelig alle ordene på plass etter en ukes strev. Takk til forfatter for en artig og utfordrende oppgave, og til Viking63, Cs, Anne og Ditten for tips. Har lært mye om søk i løpet av tiden og skjønner nå hvorfor NM-kryss endte med bare ca 75 % riktig. Har brukt alt for tidkrevende metoder. I denne oppgaven slet jeg etter hvert fordi jeg startet søkene for komplisert. Det enkle viste seg mange steder å være det beste. Må imidlertid innrømme at ordsjekken var svært nyttig for raskt å kunne eliminere alternative løsninger.

Da er det bare å ta fatt på nr. 2. Grugleder meg!

 

({$editedMessage} 12.01.17 13:24)

Gratulerer med innsatsen! Når man gir seg i kast med slike oppgaver så får man en ganske så raskt utvikling som kryssordløser. Du får ha lykke til med nr. 2 og "rope ut" dersom det skulle låse seg helt et eller annet sted i diagrammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, ricjon!

Ja, nå er det bare å kaste seg over oppgave 2. Jeg har kun 18 løste hittil, men tar jeg tiden til hjelp, er det håp om å komme i mål med den også :-)

Nå har jeg omsider fått VBK nr. 1. NM-trimmen er favoritten, og jeg vil prøve ut de nye søkemetodene jeg har lært på denne oppgaven. Det skal bli spennende å se om det er noen smarte "snarveier" slik.

God kryssordhelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...