Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sliter. Dersom man tenker slikt, antar jeg neste bokstav etter organ som S som vel ikke er grammatisk riktig  (aha- organet i flertall løser denne), men skjønner ikke forkynneren (2 bokstav er?)

Endret av JEZ
Skrevet (endret)
JEZ skrev (28 minutter siden):

Sliter. Dersom man tenker slikt, antar jeg neste bokstav etter organ som S som vel ikke er grammatisk riktig  (aha- organet i flertall løser denne), men skjønner ikke forkynneren (2 bokstav er?)

Ingen genitiv-s, organet er i entall og består av 4 bokstaver, om det hadde funnets på insektet. Forkynneren er tilhenger av en ideologi som hadde sin storhetstid for over 80 år siden.

Endret av ANord
Skrevet

Jeg har vondt for å tro at Schive vet så lite om insektsorganer. Det organet det siktes til hos flere kryssordløsere, finnes kun hos ryggradsdyr. En litt søkt løsning innebærer å begynne løsningsordet med et insektsnavn. Et vanlig insekt i Norge har jeg bare funnet hos Store norske leksikon, og her er både første og tredje bokstav S. Men som sagt er løsningen søkt. Dette var en skikkelig vrien nøtt!

Skrevet

Jeg forstår nå hvorfor jeg sliter med dette langordet. Hvis tredje bokstav er S, hva blir da andre bokstav i fed up? Takknemlig for hint. 

Skrevet

Jeg tror ikke Schive innbiller seg at insekter har dette organet. Det er en typisk teknikk for ham å splitte opp løsningsordet og lage en ny, noen ganger absurd nøkkel.

Jeg har første og tredje bokstav B N, og synes logikken er akkurat så morsom og vanvittig som den pleier å være i dette kryssordet!

Skrevet

Jeg hadde da de tre første, og fikk ryddet litt opp. 2+4 første del. 
Kan jeg spørre om ø finnes i en Smith?☺️

• Like 1
Skrevet
gamla fra gokk skrev (31 minutter siden):

Jeg tror ikke Schive innbiller seg at insekter har dette organet. Det er en typisk teknikk for ham å splitte opp løsningsordet og lage en ny, noen ganger absurd nøkkel.

Jeg har første og tredje bokstav B N, og synes logikken er akkurat så morsom og vanvittig som den pleier å være i dette kryssordet!

Har det samme, tror dette ordet kommer inn under humoristisk og kreativitet 

• Like 1
Skrevet
Bett skrev (3 timer siden):

Jeg hadde da de tre første, og fikk ryddet litt opp. 2+4 første del. 
Kan jeg spørre om ø finnes i en Smith?☺️

Ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...