Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problemer med første del av ordet (3 bokstaver). Jeg har fått et engelsk tallord, som ikke er assimilert i norsk. Et identisk norsk ord betyr teig av eng, åker eller skog. Problemet løses kanskje hvis vi bruker en foreldet form av en preposisjon eller et adverb som inngår som en del av kryssende løsningsord helt til venstre, men for meg virker dette i overkant søkt. Er takknemlig for kommentarer.

Skrevet (endret)

Vestover fra Bergen er det ofte lang bilkø. Men skjelden så langt ut som til en av øyene lengst nord i Øygarden.

Endret av ANord
Skrevet

Og selv om denne øya vanligvis slutter på A, så står det på Wikipedia at den også kan ende på andre vokaler, deriblant E

Skrevet
Bilskiltmannen skrev (2 timer siden):

Har problemer med første del av ordet (3 bokstaver). Jeg har fått et engelsk tallord, som ikke er assimilert i norsk. Et identisk norsk ord betyr teig av eng, åker eller skog. Problemet løses kanskje hvis vi bruker en foreldet form av en preposisjon eller et adverb som inngår som en del av kryssende løsningsord helt til venstre, men for meg virker dette i overkant søkt. Er takknemlig for kommentarer.

Har samme med engelsk tall 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...