Gå til innhold

Lørdagsnøtt 005


Tiger X

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gratulerer, Aksel!

 

Selv har jeg kommet opp i 91 løste ord, og det er jo slett ikke verst!Særlig var det befriende å komme frem til løsningen på 49. Der fant jeg frem til en metode som var utrolig tidkrevende, men som omsider gav resultat!

 

Jeg står nå bom fast på 33, 69 og 72 og håper på bitte litt hjelp fra noen.Vil jo gjerne i mål :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Ditten.

 

Disse tre siste ordene er alle styggvanskelige. Jeg har sett litt på realistiske scenarioer for å finne dem, men det er muligens mer lærerikt at en av de få hardhausene som allerede er i mål forteller hvordan vedkommende gikk frem. Hvis ingen andre har kommet på banen til midnatt eller vel så det, kommer jeg tilbake med tips selv.

 

({$editedMessage} 04.04.17 20:28)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Viking63.

Takk for svar! Jeg har god tid, og jeg synes forslaget ditt er godt og tilforlatelig.

Jeg har nettopp prøvd å finne oversikter over tidligere litteraturpriser, men det er ikke lett.Og den balletten...

Jeg får prøve wikipedia.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ditten!

 

69: Her kom nøkkelbindet til SNL, til hjelp. Med søk på førstebokstav fra A til Å, oppnås 2 treff på løsningen. Ved sjekk på forklaring/oppslagsord, ser du prompte forbindelsen mellom stikkord og løsning.

 

72: Søk på keltisk folk her i leksikonet avstedkommer overkommelige 17 treff. Skriv inn hvert treff hver for seg i SNL, du vil finne byen rimelig snart.

 

Lykke til!

 

Vh

 

Aksel H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Ditten!

 

69: Her kom nøkkelbindet til SNL, til hjelp. Med søk på førstebokstav fra A til Å, oppnås 2 treff på løsningen. Ved sjekk på forklaring/oppslagsord, ser du prompte forbindelsen mellom stikkord og løsning.

 

72: Søk på keltisk folk her i leksikonet avstedkommer overkommelige 17 treff. Skriv inn hvert treff hver for seg i SNL, du vil finne byen rimelig snart.

 

Lykke til!

 

Vh

 

Aksel H.

Aksel:

I nøkkelbindet som ligger på NB's nettsider (1998-utgaven) er ikke prisvinneren å finne det jeg kan finne ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...