petrus Skrevet lørdag kl 11:48 Skrevet lørdag kl 11:48 Ser at en tidligere løsning dukker opp igjen. Men uansett hvordan man leser løsningen finner jeg ikke disse organene hos insekter. Skulle gjerne sett Schives forklaring.
Kbuste Skrevet lørdag kl 17:30 Skrevet lørdag kl 17:30 Jeg hadde skrevet det opp, et typisk Schiveord, 2+4 b. Starter med B. 1
gamla fra gokk Skrevet lørdag kl 20:23 Skrevet lørdag kl 20:23 Jeg trodde heller ikke insekter hadde nyrer, men nå har jeg sjekket litt. De har faktisk ekskresjonsorganer som kan skille ut urin, såkalte malpighiske rør, så det kan vel kalles nyrer. Jamen lærer man mye når man løser kryssord!🙂 1
petrus Skrevet lørdag kl 20:36 Forfatter Skrevet lørdag kl 20:36 Organene er helt forskjellige i oppbygging selv om funksjonen kan ha noe likhet. Å kalle dette nyrer blir helt feil.
Kbuste Skrevet lørdag kl 21:00 Skrevet lørdag kl 21:00 Jeg påstår ikke at mitt svar er riktig, men det var det jeg noterte sist, Jeg sjekket dessverre ikke løsningen da den kom noen uker senere.
evat Skrevet lørdag kl 21:13 Skrevet lørdag kl 21:13 Det er vel den vanlige doble betydningen. Det handler ikke om nyrer på insekter, men våre binyrer, som er små og sitter på hver sin nyre.
Hjalte Skrevet mandag kl 09:22 Skrevet mandag kl 09:22 Dette er et veldig typisk Schiveord. Det har egentlig ikke noe med stikkordet å gjøre, men gir assosiasjoner. Det er jo derfor det heter "tankespinn" 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå