Tertitt Skrevet 26. juli 2024 Skrevet 26. juli 2024 (endret) Da mangler jeg kun 2 blindebokstaver og begge er i «formasjon» (9 linjer opp fra bunn). Noen som har ett godt tips? Endret 26. juli 2024 av Tertitt
Elised Skrevet 29. juli 2024 Skrevet 29. juli 2024 Tertitt skrev (På 26.7.2024 den 21.56): Takk jakest. Det stemte. Ekspander Men jeg forstår ikke meningen.
Elised Skrevet 29. juli 2024 Skrevet 29. juli 2024 Tertitt skrev (På 26.7.2024 den 21.56): Takk jakest. Det stemte. Ekspander Men jeg forstår ikke meningen.
jakest Skrevet 30. juli 2024 Skrevet 30. juli 2024 (endret) Elised: Normalt er dette en grop...men hvis gropen bare blir stor nok, kan vi snakke om en større lendeformasjon - basert på en forsenkning i løsmateriale, som ble dannet ved slutten av siste istid da innlandsisen smeltet ned, ved at isrester ble begravd og senere smeltet. En del av gropene er tørre i bunnen, men det er vanligst å finne vann, tjern eller myrer i bunnen av dem. Formasjonen er også kjent som grytehull, og i Norge finnes disse mange steder. Et særlig vakkert eksempel er beltet med i alt 24 større og mindre innsjøer (grytehullsjøer) fra Hauerseter i sør, forbi Gardermoen til Bergermoen i nord (Akershus), iflg Store Norske Leksikon. Endret 30. juli 2024 av jakest
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå