lilliken Skrevet 22. oktober 2023 Skrevet 22. oktober 2023 (endret) God morgen! Det aner meg at det er en liten trykkfeil helt nederst i oppgaven. For øvrig en flott og krevende oppgave denne gangen 🙂 Endret 22. oktober 2023 av lilliken
bsanders Skrevet 22. oktober 2023 Skrevet 22. oktober 2023 Jo, mener også det skal «formode». Og helt enig i at denne var krevende, sliter med flere av langordene; TRIST, INTRIGANT og ROTEKOPPER. Noen tips som kan hjelpe oss i gang?
Nord Skrevet 22. oktober 2023 Skrevet 22. oktober 2023 (endret) Jeg tror ikke for-moder er feil - jeg er ikke fan av overdreven orddeling, men i dette tilfellet kan det være verd et forsøk😉Lurer dog på om ‘gang’, loddrett øverst, kan være feil ord😉 Endret 22. oktober 2023 av Nord 1
Nord Skrevet 22. oktober 2023 Skrevet 22. oktober 2023 ‘Trist’ inneholder blant annet en kombinasjon av edelt skjellfunn og sinnsstemning😉 ’Intrigant’ er en luring! ’Rotekopper’ praktiserer som kjent ikke orden!
jakest Skrevet 22. oktober 2023 Skrevet 22. oktober 2023 lilliken: Typisk Schive...tenk på "for-moder"...altså en tidligere "moder".... 1
petrus Skrevet 22. oktober 2023 Skrevet 22. oktober 2023 Nord: den løsningen jeg fikk på GANG har jeg aldri sett før. Kan Schive bekrefte at stikkordet er riktig?
lilliken Skrevet 22. oktober 2023 Forfatter Skrevet 22. oktober 2023 Nord skrev (På 22.10.2023 den 8.05): Jeg tror ikke for-moder er feil - jeg er ikke fan av overdreven orddeling, men i dette tilfellet kan det være verd et forsøk😉Lurer dog på om ‘gang’, loddrett øverst, kan være feil ord😉 Ekspander Tusen takk for tipset, Nord!. Ja, selvsagt et Schive-ord 😉I denne oppgaven trenger man både fransk-, dansk-, bokmåls- og nynorsk- kunnskaper. Når det gjelder GANG: Sett et ubestemt pronomen foran, så får du et tidsadverb. Da gir det plutselig mening...Eller hur?
Nord Skrevet 22. oktober 2023 Skrevet 22. oktober 2023 lilliken skrev (På 22.10.2023 den 9.31): Tusen takk for tipset, Nord!. Ja, selvsagt et Schive-ord 😉I denne oppgaven trenger man både fransk-, dansk-, bokmåls- og nynorsk- kunnskaper. Når det gjelder GANG: Sett et ubestemt pronomen foran, så får du et tidsadverb. Da gir det plutselig mening...Eller hur? Ekspander Joda😅 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå