Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

God morgen!

Det aner meg at det er en liten trykkfeil helt nederst i oppgaven. For øvrig en flott og krevende oppgave denne gangen 🙂

Endret av lilliken

Fortsetter under...

Skrevet

Jo, mener også det skal «formode».

Og helt enig i at denne var krevende, sliter med flere av langordene; TRIST, INTRIGANT og ROTEKOPPER.

Noen tips som kan hjelpe oss i gang?

Skrevet (endret)

Jeg tror ikke for-moder er feil - jeg er ikke fan av overdreven orddeling, men i dette tilfellet kan det være verd et forsøk😉Lurer dog på om ‘gang’, loddrett øverst, kan være feil ord😉

Endret av Nord
  • Like 1
Skrevet

‘Trist’ inneholder blant annet en kombinasjon av edelt skjellfunn og sinnsstemning😉

’Intrigant’ er en luring!

’Rotekopper’ praktiserer som kjent ikke orden!

Annonse

Skrevet
  Nord skrev (På 22.10.2023 den 8.05):

Jeg tror ikke for-moder er feil - jeg er ikke fan av overdreven orddeling, men i dette tilfellet kan det være verd et forsøk😉Lurer dog på om ‘gang’, loddrett øverst, kan være feil ord😉

Ekspander  

Tusen takk for tipset, Nord!. Ja, selvsagt et Schive-ord 😉I denne oppgaven trenger man både fransk-, dansk-, bokmåls- og nynorsk- kunnskaper. Når det gjelder GANG: Sett et ubestemt pronomen foran, så får du et tidsadverb. Da gir det plutselig mening...Eller hur?

Skrevet
  lilliken skrev (På 22.10.2023 den 9.31):

Tusen takk for tipset, Nord!. Ja, selvsagt et Schive-ord 😉I denne oppgaven trenger man både fransk-, dansk-, bokmåls- og nynorsk- kunnskaper. Når det gjelder GANG: Sett et ubestemt pronomen foran, så får du et tidsadverb. Da gir det plutselig mening...Eller hur?

Ekspander  

Joda😅

• Like 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...