Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

choro skrev (43 minutter siden):

Jeg tolker mo-peder som mannen Peder fra Mo i Rana. Da er han en ........ 

Takk! Greide å tenke mo, men plasserte det ikke på kartet. Huff!

Og fortsatt er noe vrangt. Språk? Har ål righte dyr. Og finner ingen amandaæresprisvinner med like navn. Hva tenker jeg feil her?

Endret av ces
Føyd til mer

Språket finner du ikke på de vanlige kryssordsøksidene. Du må google. Et østlig malayo-polynesisk språk. Om ålreite tenkte jeg lenge på sauer, men ut fra hva jeg tidligere har sett hos Kristiansen, valgte jeg ut to etterfølgende bokstaver i ålreite. Amanda: to like navn på fire bokstaver, som det er gjort et flertallsord av. Tiden får vise om disse tolkningene er riktige.

Annonse

choro skrev (42 minutter siden):

Språket finner du ikke på de vanlige kryssordsøksidene. Du må google. Et østlig malayo-polynesisk språk. Om ålreite tenkte jeg lenge på sauer, men ut fra hva jeg tidligere har sett hos Kristiansen, valgte jeg ut to etterfølgende bokstaver i ålreite. Amanda: to like navn på fire bokstaver, som det er gjort et flertallsord av. Tiden får vise om disse tolkningene er riktige.

Problemet med dette er disse to like navnene. Det er jo bare en med dette navnet som har fått Amandas ærespris.

Jeg må innrømme at jeg heller ikke forstår logikken bak de to bokstavene selv om de "passer" nedover.

Er enig med deg mht gnager/rovdyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...