Gå til innhold

Lørdagskryssord 32


ces

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

choro skrev (43 minutter siden):

Jeg tolker mo-peder som mannen Peder fra Mo i Rana. Da er han en ........ 

Takk! Greide å tenke mo, men plasserte det ikke på kartet. Huff!

Og fortsatt er noe vrangt. Språk? Har ål righte dyr. Og finner ingen amandaæresprisvinner med like navn. Hva tenker jeg feil her?

Endret av ces
Føyd til mer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ces skrev (21 minutter siden):

Takk! Greide å tenke mo, men plasserte det ikke på kartet. Huff!

Og fortsatt er noe vrangt. Språk? Har ål righte dyr. Og finner ingen amandaæresprisvinner med like navn. Hva tenker jeg feil her?

Ser det står ål reite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Språket finner du ikke på de vanlige kryssordsøksidene. Du må google. Et østlig malayo-polynesisk språk. Om ålreite tenkte jeg lenge på sauer, men ut fra hva jeg tidligere har sett hos Kristiansen, valgte jeg ut to etterfølgende bokstaver i ålreite. Amanda: to like navn på fire bokstaver, som det er gjort et flertallsord av. Tiden får vise om disse tolkningene er riktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

choro skrev (42 minutter siden):

Språket finner du ikke på de vanlige kryssordsøksidene. Du må google. Et østlig malayo-polynesisk språk. Om ålreite tenkte jeg lenge på sauer, men ut fra hva jeg tidligere har sett hos Kristiansen, valgte jeg ut to etterfølgende bokstaver i ålreite. Amanda: to like navn på fire bokstaver, som det er gjort et flertallsord av. Tiden får vise om disse tolkningene er riktige.

Problemet med dette er disse to like navnene. Det er jo bare en med dette navnet som har fått Amandas ærespris.

Jeg må innrømme at jeg heller ikke forstår logikken bak de to bokstavene selv om de "passer" nedover.

Er enig med deg mht gnager/rovdyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...