Gå til innhold

Eksperten 16/22 (BT m.fl.)


lilliken

Anbefalte innlegg

Hei!

Snart er det visst slutt på moroa. Siste Eksperten er nr. 17. Veldig synd!

Jeg står dessverre fast på nr. 16/22:  Jeg finner ikke ut av 21. Bygningsdel. Min andre og fjerde bokstav er lik 4. bokstav i 14V.  Det må vel være feil? Håper på hjelp med dette hjørnet.

Vh

Lilliken

Ps. Jeg har skrevet til BT og bedt dem så pent som mulig om å gjøre avtale med kryssordforfatter om fortsatt Eksperten i BT. D.s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Lilliken!

16.: Her har forfatteren nok trukket stikkord vel langt. Løsningen er en midlertidig form for bolig som kan tjene til hvile.

22.: Med riktig løsning på 16., løses det lett, tenk på andre bygningsutøvere enn mennesker.

Du har riktige bokstaver på 21., annet ord for sted å ligge.

Vh

Aksel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aksel!

Tusen takk for svar. Din løsning på  21 er nok mer plausibel enn min: Jeg tenkte på et sted hvor man sitter😉

Du misforstod nok litt angående 16 og 22: Jeg har dem på plass. Jeg mente oppgave nr. 16/22. Jeg er enig med deg angående 16, men det kan ikke være noen annen løsning. 

Vh

Lilliken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
  • 10 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...