Gå til innhold

Velkommen til nytt forum for Kryssord.no! 


Kryssord.no

Anbefalte innlegg

Vi har de siste ukene gjort og vil i tiden fremover gjøre flere endringer med kryssord.no. En av disse endringene er som nå du kan se at vi har endret på diskusjonsdelen av kryssord.no.

Vi forstår at slike endringer i starten kan frustrere dere som deltar i forumet, men endringene gjøres med gode intensjoner. Vi ønsker å satse på Kryssord.no i tiden fremover. 

Den forrige forumløsningen til kryssord.no var teknisk sett utdatert. Noe som på sikt kunne ført til sikkerhetsbrister, gjøre det vanskelig å videreutvikle tjenesten og gjøre det utfordrende med å opprettholde oppetiden til forumet. I tillegg hang forumet langt etter hva man har blitt vant med av muligheter på tidsriktige fora. 

Vi har derfor flyttet forumløsningen over til en moderne løsning som vi allerede er godt kjent med å tilpasse og videreutvikle for. Dermed har vi nå et langt bedre utgangspunkt for videre utvikling av tjenesten, sørge for at forumet fortsetter å fungere og forbedre sikkerheten. 

Gamle innlegg har blitt ført over til den nye løsningen og gamle lenker vil omdirigeres slik at man fortsatt finner frem hvis man bruker gamle lenker som leder til forumrom eller tråder. 

Innlogging/registrering for tidligere brukere
Hvis du tidligere har skrevet et innlegg i forumet med din Kryssord.no-konto, så skal du kunne logge inn med samme epost og passord (eller med Facebook) som du gjorde til den gamle løsningen. I utgangspunktet skal det da fungere for deg å logge inn med Facebook-innlogging som før eller bruke ditt forrige passord. 

Hvis det ikke fungerer, så kan du bruke glemt passord-lenken under feltene for epost og passord. 

Hvis du ikke hadde skrevet noe i forumet tidligere, så har vi ikke overført din konto til den nye forumløsningen. Da må du registrere en ny bruker i forumet før du vil kunne logge inn. 

Merk at i tiden fremover vil diskusjonsdelen av kryssord.no og resten av siden ikke ha det samme systemet for innlogging. Så fremover vil ikke epost og passord deles mellom forumsystemet og resten av tjenestene på kryssord.no.

Forumet er nå gratis å bruke
Man vil ikke lenger trenge å ha betalt medlemsskap hos Kryssord.no for å skrive eller lese i forumet. Man må fortsatt ha en konto for å kunne skrive i de fleste kategorier. 

Spørsmål eller kommentarer?
Har du spørsmål eller kommentarer til den nye forumløsningen kan du skrive her!


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gerde skrev (2 timer siden):

Hvorfor er teksten på engelsk?

Hei, 

Det meste skal være på norsk, men jeg fikset nettopp en feil som likevel kan ha gjort at det dukket opp med engelsk språk for noen. Så skal fungere bedre nå! 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Kan noen i kryssord.no undersøke hvorfor premiene på de siste kryssordene ikke er sendt til vinnerne.

Jeg har vunnet en Galaxy armbåndsur på kryssord ca 1/3-20 Denne premien har jeg ikke mottatt, like etterpå ble det slutt på disse kryssordene. Har prøvd å etterlyse dette flere ganger på flere steder, og dette gjelder fler enn meg her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kryssord.no skrev (På 1.6.2021 den 15.16):

Vi har de siste ukene gjort og vil i tiden fremover gjøre flere endringer med kryssord.no. En av disse endringene er som nå du kan se at vi har endret på diskusjonsdelen av kryssord.no.

Vi forstår at slike endringer i starten kan frustrere dere som deltar i forumet, men endringene gjøres med gode intensjoner. Vi ønsker å satse på Kryssord.no i tiden fremover. 

Den forrige forumløsningen til kryssord.no var teknisk sett utdatert. Noe som på sikt kunne ført til sikkerhetsbrister, gjøre det vanskelig å videreutvikle tjenesten og gjøre det utfordrende med å opprettholde oppetiden til forumet. I tillegg hang forumet langt etter hva man har blitt vant med av muligheter på tidsriktige fora. 

Vi har derfor flyttet forumløsningen over til en moderne løsning som vi allerede er godt kjent med å tilpasse og videreutvikle for. Dermed har vi nå et langt bedre utgangspunkt for videre utvikling av tjenesten, sørge for at forumet fortsetter å fungere og forbedre sikkerheten. 

Gamle innlegg har blitt ført over til den nye løsningen og gamle lenker vil omdirigeres slik at man fortsatt finner frem hvis man bruker gamle lenker som leder til forumrom eller tråder. 

Innlogging/registrering for tidligere brukere
Hvis du tidligere har skrevet et innlegg i forumet med din Kryssord.no-konto, så skal du kunne logge inn med samme epost og passord (eller med Facebook) som du gjorde til den gamle løsningen. I utgangspunktet skal det da fungere for deg å logge inn med Facebook-innlogging som før eller bruke ditt forrige passord. 

Hvis det ikke fungerer, så kan du bruke glemt passord-lenken under feltene for epost og passord. 

Hvis du ikke hadde skrevet noe i forumet tidligere, så har vi ikke overført din konto til den nye forumløsningen. Da må du registrere en ny bruker i forumet før du vil kunne logge inn. 

Merk at i tiden fremover vil diskusjonsdelen av kryssord.no og resten av siden ikke ha det samme systemet for innlogging. Så fremover vil ikke epost og passord deles mellom forumsystemet og resten av tjenestene på kryssord.no.

Forumet er nå gratis å bruke
Man vil ikke lenger trenge å ha betalt medlemsskap hos Kryssord.no for å skrive eller lese i forumet. Man må fortsatt ha en konto for å kunne skrive i de fleste kategorier. 

Spørsmål eller kommentarer?
Har du spørsmål eller kommentarer til den nye forumløsningen kan du skrive her!


 

Får ikke bruke kryssordleksikonet! Det står at jeg ikke har flere gratisspill igjen! Jeg ER vip-medlem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hiknoph skrev (3 timer siden):

Får ikke bruke kryssordleksikonet! Det står at jeg ikke har flere gratisspill igjen! Jeg ER vip-medlem!

Samme her. Når jeg klikker på MEDLEM, og deretter på Medlemskap, står følgende:

"VIP-medlemsstatus: Aktiv

VIP-medlemskapet varer til 07.06.2022 17:55"

Hva skal jeg med VIP-medlemskap når jeg ikke har tilgang til leksikonet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kryssord.no skrev (På 1.6.2021 den 15.16):

Vi har de siste ukene gjort og vil i tiden fremover gjøre flere endringer med kryssord.no. En av disse endringene er som nå du kan se at vi har endret på diskusjonsdelen av kryssord.no.

Vi forstår at slike endringer i starten kan frustrere dere som deltar i forumet, men endringene gjøres med gode intensjoner. Vi ønsker å satse på Kryssord.no i tiden fremover. 

Den forrige forumløsningen til kryssord.no var teknisk sett utdatert. Noe som på sikt kunne ført til sikkerhetsbrister, gjøre det vanskelig å videreutvikle tjenesten og gjøre det utfordrende med å opprettholde oppetiden til forumet. I tillegg hang forumet langt etter hva man har blitt vant med av muligheter på tidsriktige fora. 

Vi har derfor flyttet forumløsningen over til en moderne løsning som vi allerede er godt kjent med å tilpasse og videreutvikle for. Dermed har vi nå et langt bedre utgangspunkt for videre utvikling av tjenesten, sørge for at forumet fortsetter å fungere og forbedre sikkerheten. 

Gamle innlegg har blitt ført over til den nye løsningen og gamle lenker vil omdirigeres slik at man fortsatt finner frem hvis man bruker gamle lenker som leder til forumrom eller tråder. 

Innlogging/registrering for tidligere brukere
Hvis du tidligere har skrevet et innlegg i forumet med din Kryssord.no-konto, så skal du kunne logge inn med samme epost og passord (eller med Facebook) som du gjorde til den gamle løsningen. I utgangspunktet skal det da fungere for deg å logge inn med Facebook-innlogging som før eller bruke ditt forrige passord. 

Hvis det ikke fungerer, så kan du bruke glemt passord-lenken under feltene for epost og passord. 

Hvis du ikke hadde skrevet noe i forumet tidligere, så har vi ikke overført din konto til den nye forumløsningen. Da må du registrere en ny bruker i forumet før du vil kunne logge inn. 

Merk at i tiden fremover vil diskusjonsdelen av kryssord.no og resten av siden ikke ha det samme systemet for innlogging. Så fremover vil ikke epost og passord deles mellom forumsystemet og resten av tjenestene på kryssord.no.

Forumet er nå gratis å bruke
Man vil ikke lenger trenge å ha betalt medlemsskap hos Kryssord.no for å skrive eller lese i forumet. Man må fortsatt ha en konto for å kunne skrive i de fleste kategorier. 

Spørsmål eller kommentarer?
Har du spørsmål eller kommentarer til den nye forumløsningen kan du skrive her!


 

Jeg finner ikke ut av hvordan jeg skal poste innlegget mitt etter det er skrevet som nytt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den dummeste minst oversiktlige endringen jeg har vært borte i! Det finnes jo snart ikke innlegg her, for folk skjønner jo  ikke en gang hvordan de skal poste innlegg! Jeg slet skikkelig for å poste innlegget mitt første gang, og jeg er ikke uten databakgrunn. Veldig mange som bruker dette forumet er eldre mennesker som ikke kan så mye om data. Vi trenger ikke en "kul" layout, vi trenger noe vi enkelt kan bruke. Hvorfor endre noe som i utgangspunktet fungerte helt ok?

 

Endret av aliko
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til Moderators.

I det forrige diskusjonsforumet av kryssordleksikonet kunne man klikke på hvert spørreord for mer informasjon (åpnes i nytt vindu).  Informasjonen som fremkom kunne – hvis man var heldig nok  – samsvare med stikkord i oppgaven som skulle løses. Denne viktige funksjonen ser ut til å ikke fungere i den nye løsningen, for ved klikk på spørreord i trefflisten kommer denne meldingen opp: "Du må være innlogget for å få tilgang til denne funksjonen." Kravet til innlogging er nå bortfalt.

Det vil øke brukeropplevelsen og lette løsningsarbeidet om nevnte funksjon kan gjenopprettes.

Vh

Aksel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

geronimo skrev (På 9.6.2021 den 14.38):

Hei, Kan noen i kryssord.no undersøke hvorfor premiene på de siste kryssordene ikke er sendt til vinnerne.

Jeg har vunnet en Galaxy armbåndsur på kryssord ca 1/3-20 Denne premien har jeg ikke mottatt, like etterpå ble det slutt på disse kryssordene. Har prøvd å etterlyse dette flere ganger på flere steder, og dette gjelder fler enn meg her inne.

Jeg skal sjekke internt hva som kan ha skjedd her. Jeg sender deg en epost når jeg vet noe mer!

skjeld skrev (På 10.6.2021 den 15.10):

Når jeg er innlogget på den siden du angir, står det MEDLEM.

Når jeg er innlogget i forumet, står det skjeld øverst til høyre.

Men kryssordleksikon får jeg ikke tilgang til.

 

hiknoph skrev (På 10.6.2021 den 17.38):

Får ikke bruke kryssordleksikonet! Det står at jeg ikke har flere gratisspill igjen! Jeg ER vip-medlem!

 

lilliken skrev (På 10.6.2021 den 20.50):

Samme her. Når jeg klikker på MEDLEM, og deretter på Medlemskap, står følgende:

"VIP-medlemsstatus: Aktiv

VIP-medlemskapet varer til 07.06.2022 17:55"

Hva skal jeg med VIP-medlemskap når jeg ikke har tilgang til leksikonet?

Både den nye og gamle kryssordbok-løsningen skal være tilgjengelig for alle nå. Dere skal ikke behøve logge inn. Så det er egentlig rart om dere fremdeles opplever problemer. 

Dere kan hjelpe meg å finne ut mer om problemet ved å: 

  • Kopiere internettnettadressen fra nettleseren sitt adressefelt, inne på den siden dere får en feilmelding på. Lim det inn til meg her. 
  • Ta et skjermbilde av siden hvor man også kan se feilmeldingen. Last det opp her. 
  • Kunne dere evt. også sjekket om det fungerer bedre for dere om dere logger ut? Kravet til VIP-medlemsskap og innlogging for bruk av den gamle løsningen skal ha bortfalt. 

Alternativt kan dere sende meg en epost ved å trykke på "Kontakt oss" i bunn av sidene til dette forumet eller epost [email protected]

AstridW skrev (På 12.6.2021 den 18.26):

Jeg finner ikke ut av hvordan jeg skal poste innlegget mitt etter det er skrevet som nytt innlegg.

Jeg forstår ikke helt spørsmålet. Det ser ut som du får til å publisere innlegg. Det innlegget du skrev her kom hvert fall inn. 

aliko skrev (På 13.6.2021 den 18.21):

Dette er den dummeste minst oversiktlige endringen jeg har vært borte i! Det finnes jo snart ikke innlegg her, for folk skjønner jo  ikke en gang hvordan de skal poste innlegg! Jeg slet skikkelig for å poste innlegget mitt første gang, og jeg er ikke uten databakgrunn. Veldig mange som bruker dette forumet er eldre mennesker som ikke kan så mye om data. Vi trenger ikke en "kul" layout, vi trenger noe vi enkelt kan bruke. Hvorfor endre noe som i utgangspunktet fungerte helt ok?

Beklager at dere har problemer med å poste innlegg. Kan det være at dere ikke har logget dere inn i forumet først? 

Aksel1 skrev (På 22.6.2021 den 11.22):

Til Moderators.

I det forrige diskusjonsforumet av kryssordleksikonet kunne man klikke på hvert spørreord for mer informasjon (åpnes i nytt vindu).  Informasjonen som fremkom kunne – hvis man var heldig nok  – samsvare med stikkord i oppgaven som skulle løses. Denne viktige funksjonen ser ut til å ikke fungere i den nye løsningen, for ved klikk på spørreord i trefflisten kommer denne meldingen opp: "Du må være innlogget for å få tilgang til denne funksjonen." Kravet til innlogging er nå bortfalt.

Det vil øke brukeropplevelsen og lette løsningsarbeidet om nevnte funksjon kan gjenopprettes.

Vh

Aksel

Hei, 

Dette skal nå være mulig i den nye løsningen, søk f.eks. etter spørreord: "By i Norge" og trykk på Oslo.

Så vidt jeg kan se fungerer dette også fint i den gamle løsningen, selv om jeg ikke er logget inn. Hvis du har problemer med den gamle løsningen som innlogget, så kan du kanskje teste om det fungerer hvis du logger ut? 

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Kryssord.no skrev (På 2021-6-1 den 15.16):

Vi har de siste ukene gjort og vil i tiden fremover gjøre flere endringer med kryssord.no. En av disse endringene er som nå du kan se at vi har endret på diskusjonsdelen av kryssord.no.

Vi forstår at slike endringer i starten kan frustrere dere som deltar i forumet, men endringene gjøres med gode intensjoner. Vi ønsker å satse på Kryssord.no i tiden fremover. 

Den forrige forumløsningen til kryssord.no var teknisk sett utdatert. Noe som på sikt kunne ført til sikkerhetsbrister, gjøre det vanskelig å videreutvikle tjenesten og gjøre det utfordrende med å opprettholde oppetiden til forumet. I tillegg hang forumet langt etter hva man har blitt vant med av muligheter på tidsriktige fora. 

Vi har derfor flyttet forumløsningen over til en moderne løsning som vi allerede er godt kjent med å tilpasse og videreutvikle for. Dermed har vi nå et langt bedre utgangspunkt for videre utvikling av tjenesten, sørge for at forumet fortsetter å fungere og forbedre sikkerheten. 

Gamle innlegg har blitt ført over til den nye løsningen og gamle lenker vil omdirigeres slik at man fortsatt finner frem hvis man bruker gamle lenker som leder til forumrom eller tråder. 

Innlogging/registrering for tidligere brukere
Hvis du tidligere har skrevet et innlegg i forumet med din Kryssord.no-konto, så skal du kunne logge inn med samme epost og passord (eller med Facebook) som du gjorde til den gamle løsningen. I utgangspunktet skal det da fungere for deg å logge inn med Facebook-innlogging som før eller bruke ditt forrige passord. 

Hvis det ikke fungerer, så kan du bruke glemt passord-lenken under feltene for epost og passord. 

Hvis du ikke hadde skrevet noe i forumet tidligere, så har vi ikke overført din konto til den nye forumløsningen. Da må du registrere en ny bruker i forumet før du vil kunne logge inn. 

Merk at i tiden fremover vil diskusjonsdelen av kryssord.no og resten av siden ikke ha det samme systemet for innlogging. Så fremover vil ikke epost og passord deles mellom forumsystemet og resten av tjenestene på kryssord.no.

Forumet er nå gratis å bruke
Man vil ikke lenger trenge å ha betalt medlemsskap hos Kryssord.no for å skrive eller lese i forumet. Man må fortsatt ha en konto for å kunne skrive i de fleste kategorier. 

Spørsmål eller kommentarer?
Har du spørsmål eller kommentarer til den nye forumløsningen kan du skrive her!

For 3. gang
 

Det må komme en forklaring ang bruke forumet.

Hvorfor legge inn URL, og hvordan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...