Gjest Kari Janne Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 utfordringen Sitter igjen med 1 bokstav, "finne veien" Er det samme vokal på bokstav 2 og 4? Finner ikke bekreftelse på dette, er ikke så flink som dere andre her på siden. MN Har kommet veldig langt, men har problemer med hovedgate, utkom i1891 og insektfamilie. Trodde jeg hadde rett på insektfamilie, men får det ikke til å stemme med de andre ordene. Noen som kan hjelpe en relativ nybegynner med søketips, har brukt ufattelig mange timer ed leting og grubling her Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/12908-kt5-utfordringen-mn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anita_m Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Hei kari Janne Når det gjelder Mesternøtta så kan en nesten se at alle ordene du mangler roper på SNL - og da er det leting som gjelder.... Prøv i første omgang å søk med f.eks hovedgat*, utkom 1891 og insektfamilie. Den første og siste kan du regne med at du vil finne i en av artiklene som da kommer opp. Den som utkom i 1891 kan du kanskje finne på denne måten, men er forfatteren i det infame hjørnet så er det rett og slett en roman utgitt dette året, og det kan lønne seg å f.eks søke på - forfatter 1891. Men prøv det enkleste først. Har du nok sikre bokstaver kan du i tillegg prøve deg på bokstavsøk direkte i oppslagsverkene. Når det gjelder søketips vil jeg i tillegg anbefale på det varmeste "søkeskolen" som cs hadde for en tid siden. Den finner du i det nederste forumet her "Nyttige linker" Utrolig masse nyttig å lære der! I disse oppgavene må du nesten regne med å gå inn i alle artiklene for å se om det er noe som passer. Det skal ikke være enkelt gitt...Men etterhvert lærer en da å selektere litt i hva slags artikler det er vits i å titte på. Og jeg skal være utrolig forsiktig med å gi for mye hjelp på disse oppgavene tror jeg, det er ikke oppgaver som det er greit å gi alt for mye hjelp på. De skal kreve sin kvinne eller mann Dessuten tror jeg at jeg ville fått mobben etter meg om jeg ga deg mer hint enn enkle søkertips *S* Når det gjelder 'finne veien' på Utfordringen så ville jeg søkt i de vanligste oppslagsverkene med den direkte ordlyden i gåseøyne og sett hva som kom opp. Du må nok også her gå inn i artiklene og lese alt som står der, utrolig hva en kan finne om en leter *S* Lykke til videre og gratulerer med dagen! mvh Anita Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/12908-kt5-utfordringen-mn/#findComment-55786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kari Janne Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Hei! Gratulerer med dagen til deg også, og takk for hjelpen. Har alt funnet utkom i 1891, så nå ser det lysere ut. Tusen takk for tipsene. mvh Kari Janne Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/12908-kt5-utfordringen-mn/#findComment-55787 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå