Gjest odd Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Emne: hobbynøtta 1500 Er det noen som kan hjelpe meg med denne? Jeg lurer på mat -a-e-----r-l-d, dyptgripende -a-i-a-- og dessuten hastighet -a-s-t---o Bente - i dag 18:52 Svar på: hobbynøtta 1500 Forslag: Patentsmørbrød Radikale Marsjtempo ??? Ingern - i dag 19:06 _______________________________ Til redaktør Berit Veiset, Allers Ovenstående er hentet fra Allers nettside BrukHodet.no Kommentar: Allers bør IKKE ta mål av seg å legge ut fasitsvar til andre blader enn sine egne. Det får holde at ubehjelpelige amatører ødelegger Allers sine egne produkter, andres kan de la være. odd Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/12884-bruk-hodet-allers/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hodeløs Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 1) Begriper ikke helt at man skriver til redaktøren i Allers på denne siden. Har man vært inne på BrukHodet er det en direkte link til redaksjonen der. Men da får man kankje ikke delt sine sure oppstøt med mange nok? 2. Må ellers si meg enig at det er trist det er så mange ubehjelpelige amatører rundt om i verden. Hadde vært mye greiere om alle var like kloke og sympatiske som Odd Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/12884-bruk-hodet-allers/#findComment-55667 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest odd Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Emne: hobbynøtta 1500 Er det noen som kan hjelpe meg med denne? Jeg lurer på mat -a-e-----r-l-d, dyptgripende -a-i-a-- og dessuten hastighet -a-s-t---o Bente - i dag 18:52 Svar på: hobbynøtta 1500 Forslag: Patentsmørbrød Radikale Marsjtempo ??? Ingern - i dag 19:06 _______________________________ Til redaktør Berit Veiset, Allers Ovenstående er hentet fra Allers nettside BrukHodet.no Kommentar: Allers bør IKKE ta mål av seg å legge ut fasitsvar til andre blader enn sine egne. Det får holde at ubehjelpelige amatører ødelegger Allers sine egne produkter, andres kan de la være. odd Anonymt pissprat hører ikke hjemme på denne siden. Nå var ikke mitt innlegg ment som noe frieri til BV, men som en påminnelse. Allerede i sommer kom det signaler fra Allers om at flere av kryssordene deres ville bli skjermet mot uheldige angrep fra ivrige løsere. Tiltakene ville tre i kraft så snart deres nye nettsted kom i bruk. Nettstedet har nå vært oppe noen måneder, mens det eneste grepet redaktøren har tatt, er å legge inn denne tankevekkeren : Ttenk på at god hjelp også kan være et hint eller tips. Ikke nødvendigvis hele løsningen! odd Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/12884-bruk-hodet-allers/#findComment-55668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nina Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Hei Odd. Når det gjelder dine bemerkninger vedr. kryssordhjelpen til BrukHodet så støtter jeg der. BV sa virkelig at noen kryssord skulle bli skjermet, men hvordan skal man kunne drive sensur på en åpen side når brukerne ikke vil det? Men, når det er sagt, så kan jo alle konstantere at UF og MN ikke er et emne til diskusjon der lenger, ei heller Allersnøtten, så noe har vi jo oppnådd. Takker forfatteren av Allersnøtten og Tiger-X i så måte. Det jeg lurer litt på er hvordan disse "hodeløse" løste kryssord før allers.no og BrukHodet ble lansert. De var hvertfall ikke å se på dette forumet. Men, å kalle et innlegg her for "pisspreik" der støtter jeg deg ikke. Vi har alle rett til å uttale oss. Det er ikke så lenge siden vi hadde en Comback-Kid her på siden. Så aldri at de anonyme innleggene ble kommentert. Om de var på godt eller vondt. Nina Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/12884-bruk-hodet-allers/#findComment-55673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fred Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Vil bare støtte Ninas saklig innlegg. Det går an å diskutere en sak som dette uten å benevne andre som ubehjelpelige amatører ( det har vi vel alle vært en gang ? ) eller omtale andres innlegg som pissprat. Og er signaturen "Odd" mindre anonymt enn hva som helst annet nick her? Er vel en del av dem her i landet mener jeg å vite. Det er selvsagt umulig å sensurere innlegg og ? om hjelp på en site som Bruk Hodet, men jeg har merket meg at flere, bl.a. x-ordforfatterne, gjør en innsats for å prøve å "oppdra" folk. Og som Nina bemerker legges det ikke ut løsninger på expertoppgavene, etter hva jeg har sett. Så det går seg kanskje til litt etterhvert, "problemet" er jo ikke de "hjelpeløse amatørene" som spør, men de tildels overivrige hjelperne. Og vi skal vel ikke se helt bort fra at folk som tidligere har gitt opp å få til en X-ord, gjennom slik hjelp de nå får, kan bli bitt av basillen. Til slutt vil jeg bare få bemerke at jeg enda ikke har registrert ordbruk på innleggene i Bruk Hodet av den typen Odd finner det nødvendig å benytte seg av her. Det håper jeg fortsetter. Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/12884-bruk-hodet-allers/#findComment-55676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest odd Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Emne: hobbynøtta 1500 Er det noen som kan hjelpe meg med denne? Jeg lurer på mat -a-e-----r-l-d, dyptgripende -a-i-a-- og dessuten hastighet -a-s-t---o Bente - i dag 18:52 Svar på: hobbynøtta 1500 Forslag: Patentsmørbrød Radikale Marsjtempo ??? Ingern - i dag 19:06 _______________________________ Til redaktør Berit Veiset, Allers Ovenstående er hentet fra Allers nettside BrukHodet.no Kommentar: Allers bør IKKE ta mål av seg å legge ut fasitsvar til andre blader enn sine egne. Det får holde at ubehjelpelige amatører ødelegger Allers sine egne produkter, andres kan de la være. odd Til Nina. Takk for godord. Og takk for korreksjon. Ser at jeg bør gi et svar. Jeg har nok ikke karakterisert noen innlegg for "pisspreik". Det får stå som din tolkning. Jeg valgte å formulere meg slik jeg gjorde, for å hindre eskalering. Jeg ser ikke forfatternavnet "hodeløs" som noe annet enn en efemeride, det dukker opp, fremfører sitt budskap, og så forsvinner det. Dersom budskapet hadde hatt seriøse mål og meninger, ville vedkommende stått frem med sitt egentlige forfatternavn/ nicknavn. Derfor min avvisning. "fred" er også et lignende nick. Det har aldri vært å se på disse sidene, og det forsvinner ganske fort. Jeg får vel slå meg til ro med fasit på nett. Når mine egentlige anliggender blir overdøvet av støyen omkring bisetninger og uttrykk, skjønner jeg at jeg har bommet. odd Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/12884-bruk-hodet-allers/#findComment-55687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjye Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Emne: hobbynøtta 1500 Er det noen som kan hjelpe meg med denne? Jeg lurer på mat -a-e-----r-l-d, dyptgripende -a-i-a-- og dessuten hastighet -a-s-t---o Bente - i dag 18:52 Svar på: hobbynøtta 1500 Forslag: Patentsmørbrød Radikale Marsjtempo ??? Ingern - i dag 19:06 _______________________________ Til redaktør Berit Veiset, Allers Ovenstående er hentet fra Allers nettside BrukHodet.no Kommentar: Allers bør IKKE ta mål av seg å legge ut fasitsvar til andre blader enn sine egne. Det får holde at ubehjelpelige amatører ødelegger Allers sine egne produkter, andres kan de la være. odd Hei, Odd. Jeg synes ikke noen av oss skal slå seg til ro med at usminkede fasitløsninger hemningsløst legges ut på nett, uansett hvorhen det måtte forekomme. For min del hadde jeg ikke noen problemer med å fatte budskapet i ditt opprinnelige innlegg, og hadde forsåvidt allerede med gru observert hvordan "fremmede" kryssord fasitendevendes på brukhodet.no, der disse til alt overmål er begunstiget med sin egen avdeling: "Oppgaver fra andre blader". Etter min mening har du i alle år - her i Forumet - ytet betydelige bidrag til den norske kryssordkulturs fremme, og jeg håper således at du også i fremtiden vil inntreffe med kritiske innlegg omkring uheldige sider ved offentlige utvekslinger angående kryssordoppgaver hvor fasit aldri er tiltenkt å legges på bordet annet enn som fremtidig dessert - diverse uker etter innsendingsfristen. Hvilken språk- eller fremstillingsform du måtte velge å utforme dine innlegg i henhold til, er for meg mindre relevant - hovedsaken er at du fortsatt forblir her, og med jevne mellomrom smeller til med dine målrettede innlegg. Forumet - og den norske kryssordverden - ville vært langt fattigere og innholdsløst - for ikke å si hodeløst - om ikke du hadde vært her. Mvh Skjye. Innlegg redigert. (02-04-08 02:47) Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/12884-bruk-hodet-allers/#findComment-55688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest margot Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Til Nina. Takk for godord. Og takk for korreksjon. Ser at jeg bør gi et svar. Jeg har nok ikke karakterisert noen innlegg for "pisspreik". Det får stå som din tolkning. Jeg valgte å formulere meg slik jeg gjorde, for å hindre eskalering. Jeg ser ikke forfatternavnet "hodeløs" som noe annet enn en efemeride, det dukker opp, fremfører sitt budskap, og så forsvinner det. Dersom budskapet hadde hatt seriøse mål og meninger, ville vedkommende stått frem med sitt egentlige forfatternavn/ nicknavn. Derfor min avvisning. "fred" er også et lignende nick. Det har aldri vært å se på disse sidene, og det forsvinner ganske fort. Jeg får vel slå meg til ro med fasit på nett. Når mine egentlige anliggender blir overdøvet av støyen omkring bisetninger og uttrykk, skjønner jeg at jeg har bommet. odd Hei Odd! Fortsett med å protestere. Fasitsvar er det verste jeg vet! Jeg støtter deg. Og fortsetter Allers sånn, skulle jeg tro at bladene deres etter hvert blir mindre interessante? Margot Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/12884-bruk-hodet-allers/#findComment-55689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nina Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Hei, Odd. Jeg synes ikke noen av oss skal slå seg til ro med at usminkede fasitløsninger hemningsløst legges ut på nett, uansett hvorhen det måtte forekomme. For min del hadde jeg ikke noen problemer med å fatte budskapet i ditt opprinnelige innlegg, og hadde forsåvidt allerede med gru observert hvordan "fremmede" kryssord fasitendevendes på brukhodet.no, der disse til alt overmål er begunstiget med sin egen avdeling: "Oppgaver fra andre blader". Etter min mening har du i alle år - her i Forumet - ytet betydelige bidrag til den norske kryssordkulturs fremme, og jeg håper således at du også i fremtiden vil inntreffe med kritiske innlegg omkring uheldige sider ved offentlige utvekslinger angående kryssordoppgaver hvor fasit aldri er tiltenkt å legges på bordet annet enn som fremtidig dessert - diverse uker etter innsendingsfristen. Hvilken språk- eller fremstillingsform du måtte velge å utforme dine innlegg i henhold til, er for meg mindre relevant - hovedsaken er at du fortsatt forblir her, og med jevne mellomrom smeller til med dine målrettede innlegg. Forumet - og den norske kryssordverden - ville vært langt fattigere og innholdsløst - for ikke å si hodeløst - om ikke du hadde vært her. Mvh Skjye. Innlegg redigert. (02-04-08 02:47) Hei til både Odd og Skjye. Som jeg skriver i mitt innlegg så er jeg slett ikke uenig med Odd i spørsmålet om det å legge ut fasitsvar på nett. Ei heller ønsker jeg at Odd skal "forsvinne" fra forumet med sine innlegg og synspunkter. Det jeg reagerte på var åpningsfrasen i Odd sitt svar til "hodeløs". Skriver vi et innlegg her på siden så stiller vi oss til hogg. Vi må respektere at ikke alle er enig i vår ytring. Derfor mente jeg også at vi kan ta i bruk andre superlativ enn det som ble benyttet. Nick eller navn. Når det gjelder BrukHodet så er jeg sluttet å gå og ergre meg over noe som det ikke er mulig å gjøre noe med. Hvilke grep skal BV egentlig ta mot dette fenomenet med overivrige hjelpere. Slik jeg ser det er det svært lite hun kan gjøre. Hun har tatt noen grep, og det er å tillate nøtteforfatteren og Tiger-X å heve listen på sine 5-blyantsoppgaver slik at vi slipper å oppleve flere ganger at samtlige svar i en MN blir lagt ut. Bortsett fra det er det vel kun en ting til hun kan gjøre. Stenge hele siden. Men, er noen tjent med det? Hva risikerer vi da? Jo, at alle disse som spør og deres misforståtte hjelpere kommer til forumene på NKL. Det ønsker ikke jeg. Så lenge de oppgavene som nå vrenges ut på BrukHode er oppgaver som de aller fleste kan klare løse ved hjelp av et leksikon fra DD så er det for såvidt greit for meg. Om det kommer noen 10-20 ekstra løsninger i trekningen så spiller vel det mindre rolle. Og, det at det spørres om hjelp til andre kryssord enn Allers. Ja, igjen er jo alternativet at de bruker NKL sine diverse fora for sine innlegg. Så summa summarum så går det vel egentlig ut på ett, i og med at en ikke trenger være medlem i NKL for å stille spørsmål her. Men ønske om en forstatt fin kveld. Nina Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/12884-bruk-hodet-allers/#findComment-55693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjye Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Hei, Nina. Du har forsåvidt rett i at det er begrenset hvilke rammer de ulike redaksjoner kan sette for bruk av kryssorddiskusjonsfora på nett - det er og blir brukerne SELV som i hovedsak setter standard i så henseende. I Allers' opprinnelige og i fjor høst avviklede kryssordhjelpsorgan forekom der at representanter fra Allers' kryssordredaksjon bidro til denne "hjelp" ved egenhendig å legge fasitløsninger ut på nett, og på den måte sende særdeles uheldige signaler til brukerne - hvilket så langt jeg har kunnet registrere ikke har forekommet på det nye brukhodet.no - og som med noe velvilje muligens kan utlegges som et forsiktig steg i riktig retning. Ved regelmessig lesning av innlegg i de ulike fora, er vel ellers min konklusjon den at det er de noe "enklere" aktører - de hellige enfold - som i hovedsak innbyrdes utveksler sine fasitløsningsfunn i all offentlighet, og jeg skal jo slik sett være enig med deg i at Tiger-X' nivåhevning av Utfordringen og Mesternøtta har vært et gode i den forstand at disse samme aktører som ellers uten å blunke ville lagt løsningene ut på nett ikke lenger er i stand til stand til å begå sine ugjerninger: De HAR ikke lenger noen fasiter å legge ut, av den enkle grunn at de ikke er i stand til å løse oppgavene. Jeg finner ellers ethvert utenomfasitbevegende Forum-innlegg særdeles kryssordinspirerende, og det gleder meg således at du slik sett med din etterhvert lengre Forum-fartstid har utviklet deg til å bli en av de aller mest konstruktive aktører i dette Forum. Mvh Skjye. Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/12884-bruk-hodet-allers/#findComment-55694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå