Gjest meretel Skrevet 8. september 2007 Skrevet 8. september 2007 Mangler 2 ord for å komme i havn, er noen barn _e_s_s_e_ og kan fly være _n_e_e_ (enseter?) Noen som kan komme med et hint her? Mvh meretel Innlegg redigert. (09-08-07 13:14)
Gjest Bjarne Skrevet 8. september 2007 Skrevet 8. september 2007 Hei, meretel! ENSETER er helt OK. Det andre finner du ved å bruke de bokstavene du oppgir og søke i svarord her på NKL. Lykke til videre - hilsen Bjarne
Gjest Skjye Skrevet 8. september 2007 Skrevet 8. september 2007 Mangler 2 ord for å komme i havn, er noen barn _e_s_s_e_ og kan fly være _n_e_e_ (enseter?) Noen som kan komme med et hint her? Mvh meretel Innlegg redigert. (09-08-07 13:14) Hei, Bjarne. Jeg synes ikke substantivet "enseter" er OK, ettersom løsningsordet her bør være et adjektiv. Et slikt adjektiv, med alternativ 7- og 8-bokstavers ordlengde, fant jeg i Norsk ordbok. Mvh Skjye.
Gjest Erik Skrevet 8. september 2007 Skrevet 8. september 2007 Det går vel an å si at et fly er en enseter? Har søkt på adjektiver med gjeldende bokstaver men finner ingen som passer. Men har ikke trålet Norsk Ordbok. Mvh Erik
Gjest Skjye Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Hei, Erik. Joda, kombinasjonen FLY = ENSETER er aldeles prima. Her spørres det imidlertid ikke etter FLY: Stikkord lyder "KAN FLY VÆRE", og man forventer da til svar et adjektiv som betegner en egenskap ved et fly. Du må hjertens gjerne skrive ENSETER i din løsning dersom du synes det lyder bra (det er da en menneskerett å skrive hva man vil i sine egne løsninger), men jeg tror nok en smule finlesning av Norsk ordbok (løsningsordet står forsåvidt også i Tanums), eventuelt i kombinasjon med orientering i SNL, vil bringe deg nærmere fasit. Mvh Skjye.
Gjest arne Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Mangler 2 ord for å komme i havn, er noen barn _e_s_s_e_ og kan fly være _n_e_e_ (enseter?) Noen som kan komme med et hint her? Mvh meretel Innlegg redigert. (09-08-07 13:14) Støtter Skjye her, det må være et adjektiv vi er ut etter Det fine er at ved å endre siste bokstav i substantivet oppstår det et adjektiv! mvh arne
Gjest Erik Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Hei, Erik. Joda, kombinasjonen FLY = ENSETER er aldeles prima. Her spørres det imidlertid ikke etter FLY: Stikkord lyder "KAN FLY VÆRE", og man forventer da til svar et adjektiv som betegner en egenskap ved et fly. Du må hjertens gjerne skrive ENSETER i din løsning dersom du synes det lyder bra (det er da en menneskerett å skrive hva man vil i sine egne løsninger), men jeg tror nok en smule finlesning av Norsk ordbok (løsningsordet står forsåvidt også i Tanums), eventuelt i kombinasjon med orientering i SNL, vil bringe deg nærmere fasit. Mvh Skjye. Bare til orientering så har jeg ikke ENSETER som løsning selv, men trodde at dette også kunne brukes. Ja løsningen står også i Tanum. Mvh Erik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå