Gå til innhold

Mesternøtta 43

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke løst denne oppgaven på over ett år nå , men vil gjerne prøve meg igjen :)

Kan noen hjelpe meg igang her ? ( tror jeg har kommet riktig i gang oppe til høyre , men resten ser verre ut )

Tar imot hint om hvor jeg kan finne ordene med åpne armer her

Fortsetter under...

Skrevet

Hei Elin

Jeg startet med åndsarbeider. Synes det var en nøkkel i denne oppgaven, som er av de "enkle" Mesterkryss. Lykke til.

Mvh peder

Skrevet

Takk for tipset , Peder ! Med unntak av ett ord er venstresiden i boks :) Så får jeg bryne meg videre på høyresiden.

Skrevet

Kan noen si meg hvor jeg finner "plante" nede i venstre hjørne ? ( er det i NKL så har jeg gjort en feil er jeg redd)

Og har en av dere et annet synonym for "umoden" ? Så kommer jeg kanskje igang med mitt siste hjørne ;) Står litt fast der...

Skrevet

Har ikke løst denne oppgaven på over ett år nå , men vil gjerne prøve meg igjen :)

Kan noen hjelpe meg igang her ? ( tror jeg har kommet riktig i gang oppe til høyre , men resten ser verre ut )

Tar imot hint om hvor jeg kan finne ordene med åpne armer her

Hei Elin!

Begge løsninger ligger inne i NKL så vel som spørreord som svarord, samsvarende med stikkordene i oppgaven.

Lykke til!

Vh

Aksel

Skrevet

Ja , *rødmer litt* .. hadde byttet om to bokstaver i vevnad , så nå er det ordnet :) Da får jeg gruble videre på resten . Takk for tipset !

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...