Gjest Jan H Skrevet 10. august 2009 Skrevet 10. august 2009 Hei kryssordløsere! Står fullstendig fast på GEISTLIG (7 L).,Eg har N_K_L_I_T.,Er alle desse bokstavene rett?,Og hvor kan vi finne løsningsordet på dette? Vh Jan H
Gjest cs Skrevet 10. august 2009 Skrevet 10. august 2009 Kilder: Norsk rettskrivning, blå ordbok. Gyldendals 5 binds leksikon Hjemmets store leksikon Betegnelsen finnes også i utenlandske oppslagsbøker (Wikipedia m.fl.). Opprinnelig ble betegnelsen brukt i Johannes åpenbaring, senere brukt av den katolske kirke om prester som ikke levde i sølibat.
Gjest Jan H Skrevet 10. august 2009 Skrevet 10. august 2009 Hei cs! Da eg kunne lese det at betegnelsen ble brukt i Johannes åpenbaring,var muligheten til å finne løsningen i ei bok fra 1985 som heter BIBELSK OPPSLAGSBOK.,Det var dette som skulle til for å finne løsningen på 7 loddrett.,,Så mange takk!! Vh Jan H Innlegg redigert. (08-10-09 19:55)
Gjest naj Skrevet 13. august 2009 Skrevet 13. august 2009 Hei kryssordløsere! Står fullstendig fast på GEISTLIG (7 L).,Eg har N_K_L_I_T.,Er alle desse bokstavene rett?,Og hvor kan vi finne løsningsordet på dette? Vh Jan H Ja, men hvorfor ikke SNL? Ordet står riktignok i flertall, men ----. Danielsens grønne leksikon har også ordet under "geistlig". naj
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå