Gjest TerjeH Skrevet 13. juni 2007 Skrevet 13. juni 2007 Bare ett ord igjen, hvis ikke kryssende ord er feil. ROMANFIGUR. Har i og for seg to alternativer, men forkaster det ene fordi det er et navn fra et skuespill. Alternativ 2 er et pikenavn fra en barne-/ungdomsbok, men kalles slike for romaner (muligens ungdomsromaner)? Bokstav 2 og 4 (av 5 totalt) er E og D? Noen som kan gi et hint? Mvh Terje
Gjest Tanja Skrevet 13. juni 2007 Skrevet 13. juni 2007 Jeg har en kvinne hos j.P Jacobsen.Sigurd Christiansen har også et navn som passer,det samme har Hamsun.Vi har like bokstaver.jeg har forkastet både skuespill og barnebok
Gjest TerjeH Skrevet 13. juni 2007 Skrevet 13. juni 2007 Takk skal du ha. Godt å få bekreftet bokstavene, og et kvinnenavn. Fant et annet kvinnenavn som passet med mine bokstaver og kombinerte dette med "roman" og søkte på nettet på norske artikler. Fikk svar om mange romaner av forskjellige forfattere med denne romanfiguren. Mvh Terje Innlegg redigert. (06-13-07 21:17)
Gjest Odd Egil Skrevet 13. juni 2007 Skrevet 13. juni 2007 Hei, Det finnes sikkert flere mulige løsninger på romanfigur, og her er ett alternativ : I 1911 kom romanen "Peter and ?e?d? ", som senere ble til "Peter Pan".
Gjest pe-inge Skrevet 14. juni 2007 Skrevet 14. juni 2007 Bare ett ord igjen, hvis ikke kryssende ord er feil. ROMANFIGUR. Har i og for seg to alternativer, men forkaster det ene fordi det er et navn fra et skuespill. Alternativ 2 er et pikenavn fra en barne-/ungdomsbok, men kalles slike for romaner (muligens ungdomsromaner)? Bokstav 2 og 4 (av 5 totalt) er E og D? Noen som kan gi et hint? Mvh Terje Romanfigur eller ikke. ? I søk på SESAM er barneboken oppgitt som roman og figuren er som tittelen. Det vises til Wikipedia som har en nokså klar definisjon på hva en roman er. Den er innført i min besvarelse og jeg vil helst ikke bruke kniven. Mvh pe-inge
Gjest Odd Egil Skrevet 14. juni 2007 Skrevet 14. juni 2007 Ja, det er bare å velge og vrake ; Iflg, Store norske leksikon har den danske forfatteren Klaus Rifbjerg skrevet romanen "Brevet til Ge?d? :-)
Gjest JAA Skrevet 14. juni 2007 Skrevet 14. juni 2007 Romanfigur eller ikke. ? I søk på SESAM er barneboken oppgitt som roman og figuren er som tittelen. Det vises til Wikipedia som har en nokså klar definisjon på hva en roman er. Den er innført i min besvarelse og jeg vil helst ikke bruke kniven. Mvh pe-inge Jeg har også bestemt meg for figuren fra barneromanene.Men det skulle ikke forundre meg om kryssordforfatteren har ment dama hos Ibsen.Det har jo vært feil der før.Tenk det,.....!
Gjest Per Roger Skrevet 14. juni 2007 Skrevet 14. juni 2007 Hei. Dama til Ibsen er ikke det som egentlig var kryssordforfatterens løsning men vil bli godtatt av Hjemmet. Har sjekket og fått ok. Per Roger
Gjest mulle Skrevet 21. juni 2007 Skrevet 21. juni 2007 Til dere alle! Takk for interesant litteratursamtale!! Her ser vi hva kryssord kan være. mulle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå