Gjest Gunnhild Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 Jeg prøvde meg for første gang forrige uke og fikk hjelp til å komme videre.Nå har jeg abonnert på bl.a Riksmålsordboka.Har ikke lært hele teknikken ennå.Her på NKL kan man skrive STAT,??ug??? og så få frem forslag.Men den teknikken går ikke i RMO.Finns det noen metode?Og hvor finner jeg svar på 16 og 19 loddrett?
Gjest Solveig Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 Hei Man kan bruke " _" på blindbokstavane i NRO og alle andre ordnett-bøker. Da får jeg opp 19 svar i NRO. Altså; __ug___ Hvis man søker sol* så får man opp alle ord med SOL som de tre første bokstaver Om du er ny i "kryssordverdenen" vil jeg på det anbefale deg og lese innleggene til CS under fanen "nyttige linker."
Gjest Gunnhild Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 Greit Solveig.Men hvis jeg i ordnett (ikke BMO) ønsker forslag på STAT samtidig som jeg har v som fjerde bokstav av 7,altså _ _ _ v _ _ _,så kan jeg ikke få til å skrive dette på samme måte som i NKL.Kanskje det er umulig der ?Dessuten lurer jeg fremdeles på hvor jeg kan finne hjelp på 16 og 19 loddrett.
Gjest Solveig Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 Hei Jeg har ikke dette kryssordet, så jeg vet ikke. Jeg har ikke noen andre søkeråd, heller. Mvh Solveig
Gjest JAA Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Jeg har to alternative løsninger på 16 vekst.Men i begge tilfellene stopper det med 19 stat.På den har jeg bare et forslag hvis fjerde bokstav er v.Kan noen bekrefte/avkrefte dette? Takk.
Gjest Tanja Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Jeg prøvde meg for første gang forrige uke og fikk hjelp til å komme videre.Nå har jeg abonnert på bl.a Riksmålsordboka.Har ikke lært hele teknikken ennå.Her på NKL kan man skrive STAT,??ug??? og så få frem forslag.Men den teknikken går ikke i RMO.Finns det noen metode?Og hvor finner jeg svar på 16 og 19 loddrett? Hei nøtteknekkere! 19l står i Tanum staten har to navn et på 5 bokstaver og et på 7, !6 l står i de fleste ordbøker,slutter på tre
Gjest JAA Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Jeg har to alternative løsninger på 16 vekst.Men i begge tilfellene stopper det med 19 stat.På den har jeg bare et forslag hvis fjerde bokstav er v.Kan noen bekrefte/avkrefte dette? Takk. Hei Tanja.Før jeg begynner den møysommelige (men spennende) bladinga i Tanum . lurer jeg fremdeles på om fjerde bokstav i stat er v. Ja eller nei ?
Gjest Gunnhild Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Til Tanja.Jeg ber om en presisering:står navnet på staten bare i Tanum,Ikke her i NKL?
Gjest Tanja Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Hei,Gunnhild! Staten står nevnt begge steder,
Gjest Tanja Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Hei Tanja.Før jeg begynner den møysommelige (men spennende) bladinga i Tanum . lurer jeg fremdeles på om fjerde bokstav i stat er v. Ja eller nei ? Hei,JAA Tanum er å få på CD ,min heter norsk språk.du får den sikkert i en bokhandel-eller du kan kontakte forlaget.
Gjest JAA Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Takk til Tanja for all hjelp.Ja,jeg fikk med en cd da jeg kjøpte den forrige Tanum for 8 -10 år siden.Den gang var data ikke så aktuell,så cd-en har blitt borte.PS.ang soldat,så syns jeg kryssordforfatteren denne gang helt har overgått seg selv i meget spesiell og intrikat løsning.Gøy med problemer,men...
Gjest Tanja Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Hei,JAA! Jeg er helt enig,detvar vrient å finne soldaten!!!!!!!!!!!!!!!
Gjest que Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Takk til Tanja for all hjelp.Ja,jeg fikk med en cd da jeg kjøpte den forrige Tanum for 8 -10 år siden.Den gang var data ikke så aktuell,så cd-en har blitt borte.PS.ang soldat,så syns jeg kryssordforfatteren denne gang helt har overgått seg selv i meget spesiell og intrikat løsning.Gøy med problemer,men... Jeg forhørte meg ang. denne CD-en for flere år siden, kunne ikke skaffes. Denne intrikate soldaten, mulig å få et par bokataver på denne og stat. Mvh que
Gjest Tanja Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Stat har a som 3.og a som 6. soldaten har i som nr.3 .k som nr6
Gjest JAA Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Hei,JAA! Jeg er helt enig,detvar vrient å finne soldaten!!!!!!!!!!!!!!! Jeg holdt på leeeenge med våpenvant på soldaten,men ordet er mye mer innviklet.Ang. stat:asiatisk med to navn,5/7 bokstaver,kjent.
Gjest que Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Stat har a som 3.og a som 6. soldaten har i som nr.3 .k som nr6 Takk skal du ha Tanja, Litt vel frekt av meg, skal ikke spørre så tidlig igjen. Hadde bare et par bokstaver som jeg var ganske sikker på. Synd at den CD-en ikke lenger finnes: Mvh que
Gjest Odd Egil Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Jeg prøvde meg for første gang forrige uke og fikk hjelp til å komme videre.Nå har jeg abonnert på bl.a Riksmålsordboka.Har ikke lært hele teknikken ennå.Her på NKL kan man skrive STAT,??ug??? og så få frem forslag.Men den teknikken går ikke i RMO.Finns det noen metode?Og hvor finner jeg svar på 16 og 19 loddrett? Hei Que, Du behøver ikke Tanum for å finne hva soldat kan være. Han er definert i Ordnett også. Min Tanum-CD er fra 1996, fins det nyere utgaver skal tro ?
Gjest que Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Hei Odd Egil, Takk for tipset, søker i ordnet. Var jo heldig som fikk hjelp (sikkert andre som det hjalp også) Er kanskje min andre bokstav i knapp som er gal O. Mvh que
Gjest Tanja Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Hei Que, Du behøver ikke Tanum for å finne hva soldat kan være. Han er definert i Ordnett også. Min Tanum-CD er fra 1996, fins det nyere utgaver skal tro ? Jeg har cd fra 1997og 99.men nyeste "papirtanum" er jo fra2005,så kanskje det er en nyere å få.
Gjest Odd Egil Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Hei Odd Egil, Takk for tipset, søker i ordnet. Var jo heldig som fikk hjelp (sikkert andre som det hjalp også) Er kanskje min andre bokstav i knapp som er gal O. Mvh que Ja, den er feil Que, forsøk en av naboene :-) Hei Tanja, vi får håpe at Tanum snart bli å finne på Ordnett :-) Innlegg redigert. (06-10-07 13:06)
Gjest que Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Byttet ut bokstav, ble nok riktig ord da. Det rare er at så mye som jeg har søkt med sikre bokstaver etter hjelp her, så lot ordet seg ikke søke frem i ordnett. Jeg sjangset på et ord, skrev inn ordet, da var det der! Merkelig! Men takk til Tanja og Odd Egil. Mvh que
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå