Gå til innhold

Kan være....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe meg siden jeg har mistet min gamle info på dataen.Det gjelder oppgavene med kan være.Dette kunne vi søke på dokpro ved hjelp av a1,a2 osv.Jeg har også helt glemt gangen i det hele .Hva skriver jeg for å finne disse adjektivene?På forhånd takk.

Fortsetter under...

Skrevet

Gå inn på nyttige lenker der cs har en flott anvisning fra januar i år på hvordan du kan bruke dokpro (bokmålsordboka) for å finne svar på kan være-oppgaver.Men jeg har ikke funnet svar på firma eller soldat ved hjelp av nevnte info.

Gjest Tanja
Skrevet

Jeg fant hva firma kan være i nro-papirutgave,men ikke i ordnett,har ikke funnet noe på soldat

Skrevet

Hei Tanja.Takk for opplysningene,men jeg trodde alt i NRO papirutgave var med i nettutgaven.Kanskje svaret finns i mer "vanlige" hjelpemidler ?

Gjest Tanja
Skrevet

Jeg har merket dette før også,kanskje nro fremdeles holder på med

"revideringen" i ordnett?

soldat har jeg nå en t som siste boksta,men er ikke sikker.

Gjest Tanja
Skrevet

Hei,JAA

Løsningsordet står i nro ordnett,men uten å nevne firma.

Annonse

Skrevet

Jeg har merket dette før også,kanskje nro fremdeles holder på med

"revideringen" i ordnett?

soldat har jeg nå en t som siste boksta,men er ikke sikker.

Hei Tanja. Ja,jeg har også t sist i soldat.Har 7 ulike begynnerbokstaver.Men får ikke noe realistisk svar hverken i NRO eller BMO.Nå gjenstår Tanum,men da må jeg har litt flere bokstaver å bla på.Angående firmaet ,så har jeg 4

alternative forslag.Ingen av de adjektivene forklares med firma.Tre av dem har y som fjerde bokstav.

Gjest Tanja
Skrevet

Hei,JAA

Jeg har n som 4.bokstav på firma-er ferdig med hjørnet!På soldat har jeg nå en a som7.bokstav.men er ikke sikker.

Skrevet

Jeg har også a som nesten sikker på 7. bokstav,men med denne i søket blir det heller ingen troverdig løsning.

Skrevet

Hei til Jaa, andre,

Er det et nytt kryssord i Hjemmet?

Eller er Firma fra mester 24 og soldat fra ukens nøtt ?

Kanskje det er fordi noen er redd for å få surmaget kritikk når noen spør ang. disse kryssordene?

Mvh que

Innlegg redigert. (06-08-07 15:48)

Skrevet

Til que.Nr.24,ja.Hvis du leser min begynnelse på denne strengen så ville jeg ha greie på hvordan man finner svar på 2 kan være-oppgaver i dokpro.Så har det utviklet seg.Her er nok mer enn to ulike meninger om hvordan denne siden kan brukes.

Skrevet

Hei Jaa,

Takk skal du ha.

que

Gjest anita_m
Skrevet

Jeg fant hva firma kan være i nro-papirutgave,men ikke i ordnett,har ikke funnet noe på soldat

Ordet firma er faktisk nevnt i NRO på ordnett på løsningsordet, men en må trykke aktivt på "vis eksempler" for å få det frem. Når det gjelder denne soldaten kan det være at det er på samme viset, har ikke kommet så langt at jeg har sett på oppgaven.

mvh Anita

Innlegg redigert. (06-08-07 16:20)

Annonse

Skrevet

Hei Anita og andre. Det øverste høyre hjørnet gikk litt plundrete i havn i mesteren. Men det jeg gjerne vil ha greie på er hvor jeg finner svar på drama.Eller er det så enkelt at det er navnet på et skuespill av vår store dikter ?

Gjest Tanja
Skrevet

Hei,Elna!

du har rett i at dramaet er skrevet av en kjent norsk dikter!

Skrevet

Hei Tanja. Regner med at du mener et drama som i navn ligner på noe enkelte fotballtilhengere kan rope.Men da ryker bl.a varemerket som har med soveposer å gjøre.Stemmer det?

Gjest Tanja
Skrevet

Hei,Elna!

Ja på spørsmål en,selv om jeg heier på et annet lag.

Varemerket fant jeg i bokmålsordboka,brukes av noen håndverkere.

Skrevet

Takk til Tanja.Lærte noe nytt:har aldri tenkt på BMO når jeg skal finne varemerke.

Gjest Odd Egil
Skrevet

Til que.Nr.24,ja.Hvis du leser min begynnelse på denne strengen så ville jeg ha greie på hvordan man finner svar på 2 kan være-oppgaver i dokpro.Så har det utviklet seg.Her er nok mer enn to ulike meninger om hvordan denne siden kan brukes.

Og Tusen Takk til Anita_M som lærte både meg og andre noe nytt :-)

Som Tanja, fant også jeg løsningen på "kan firma være" i Ordnett, men uten at firma var nevnt. Så var det altså bare å trykke "Vis eksempler" så var løsningen bekreftet !

Hjertelig Takk Anita_M :-)

Gjest Tanja
Skrevet

Hei,Anita!

Jeg takker også for tipset,har aldri reagert på "vis eksempler".Dette blir en god hjelp!

ha en fin dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gjest pe-inge
Skrevet

Kan noen hjelpe meg siden jeg har mistet min gamle info på dataen.Det gjelder oppgavene med kan være.Dette kunne vi søke på dokpro ved hjelp av a1,a2 osv.Jeg har også helt glemt gangen i det hele .Hva skriver jeg for å finne disse adjektivene?På forhånd takk.

Kan være, kan være så mangt, det kan i alle fall engasjere, noe innleggene under dette emnet tydelig viser.

En tvinges ofte til å rive seg løs fra datamaskin og oppslagsbøker og bruke fantasi og kombinsajonsevne etter beste evne, men resultatene blir ofte noe tvilsomme.

Jeg var litt ovenpå etter å ha løst firma og soldat, men gremmes over det ku kan være i nr 23. Resultatet ( _ r_i_k_l_e_ ) gir ved søk noe som en person kan være, så jeg tviler.

Kan noen vennligst bekrefte eller avkrefte bokstavkombinasjonen så er jeg meget takknemlig.

Mvh.

pe-inge

Gjest Tanja
Skrevet

Ku kan være så mangt,denne gangen går det på utseendet.

R og i er feil,du skalha en R,men som 4.bokstav.nro hjelper deg videre.

Gjest pe-inge
Skrevet

Hei Tanja !

Takk for hurtig og greit svar. Det er sårt å gi avkall på R som andre bokstav, men jeg går nå for V og prøver å finne en løs-ning loddrett.

Mvh pe-inge

Gjest Tanja
Skrevet

Det går bra med v som nr2,det er lurt å tenke på et verb!!!!!!!!!!!!!!!!

Gjest pe-inge
Skrevet

Hei igjen !

Jeg har et par i tankene. Det må bli et med fart og futt og håper det ikke blir skivebom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...