Gjest Sonja Y Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 Hei, Sliter med sektmedlem som siste ord i dette kryssordet. Har _d_l_s_ Er dette riktig, og i hvilket oppsalgsverk må jeg eventuelt lete? Finner bare odalisk som passer inn, og det er jo en haremskvinne...
Gjest Odd Egil Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 Hei Sonja, Løsningen finner du her på NKL, og det er nok bare D'en din som er korrekt.
Gjest Sonja Y Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Tusen takk for god hjelp! Når man står helt fast har man som regel gjort feil, men nå er alt på plass etter å ha snudd noen steiner:)
Gjest Zone Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 Hei, Sliter med sektmedlem som siste ord i dette kryssordet. Har _d_l_s_ Er dette riktig, og i hvilket oppsalgsverk må jeg eventuelt lete? Finner bare odalisk som passer inn, og det er jo en haremskvinne... Er det noen som kan hjelpe me med "dings"?Har ikkje peiling på engelske duppe dikker,og er ikkje no kløpper i det språket.
Gjest Skjye Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 Hei, Sliter med sektmedlem som siste ord i dette kryssordet. Har _d_l_s_ Er dette riktig, og i hvilket oppsalgsverk må jeg eventuelt lete? Finner bare odalisk som passer inn, og det er jo en haremskvinne... Hei, Zone. Let i Fremmedordbok blå ordbok. Mvh Skjye.
Gjest Zone Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 Hei, Sliter med sektmedlem som siste ord i dette kryssordet. Har _d_l_s_ Er dette riktig, og i hvilket oppsalgsverk må jeg eventuelt lete? Finner bare odalisk som passer inn, og det er jo en haremskvinne... Hei Skjye. Takk for at du prøver å hjelpe meg,men eg er like langt.Er det Kunnskapsforlagets blå fremmedordbok du viser til? Eg har -o- d- e - u -,er disse rette mon tro?
Gjest Skjye Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 Hei, Sliter med sektmedlem som siste ord i dette kryssordet. Har _d_l_s_ Er dette riktig, og i hvilket oppsalgsverk må jeg eventuelt lete? Finner bare odalisk som passer inn, og det er jo en haremskvinne... Hei igjen, Zone. Det er ganske riktig Kunnskapsforlagets blå fremmedordbok jeg mener, og du har riktige bokstaver. Merk at løsningsordet er oppgitt å være 2 ord: Dersom du har tilgang til Ordnett, vil normalt søk med de første bokstaver tillagt asterisk føre frem: _O_D* Mvh Skjye.
Gjest Skjye Skrevet 8. juni 2007 Skrevet 8. juni 2007 Hei, Sliter med sektmedlem som siste ord i dette kryssordet. Har _d_l_s_ Er dette riktig, og i hvilket oppsalgsverk må jeg eventuelt lete? Finner bare odalisk som passer inn, og det er jo en haremskvinne... Hei, Zone: Et lite tillegg for sikkerhets skyld: Du må ha den nyeste utgaven for å finne klar bekreftelse til kombinasjonen. I min papirutgave (16. utgave, 1998) er de to to løsningsordene forsynt med bindestrek og definert "eng., økenavn på de tyske V-1-bombene". I den nyeste utgave (2004) finner man oppslaget i to ord, og med en langt fyldigere definisjon. Mvh Skjye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå