Gå til innhold

Mesterkryss 21

Anbefalte innlegg

Gjest Odd Inge
Skrevet

Hei! Noen som kan tipse om følgende bokstaver er rett i: ROM (- G - E - - - - -) (øverst til venstre). På INNRAMMET DEL her jeg fått "Faktarute", men får det ikke helt til å stemme. (øverst til høyre).

Fortsetter under...

Gjest punky
Skrevet

Når det gjelder siste ord, ville jeg beholdt løsningen. På rommet har vi bare e felles, startet selv med bergamott først.

Skrevet

Hei! Noen som kan tipse om følgende bokstaver er rett i: ROM (- G - E - - - - -) (øverst til venstre). På INNRAMMET DEL her jeg fått "Faktarute", men får det ikke helt til å stemme. (øverst til høyre).

Hei!

Nå står jeg fast igjen og ber så pent jeg kan om hjelp. Det er kunstgjødning som volder meg hodepine. Har-a-k-v-l-t-f-. Er disse bokstavene rette......og er det plante-el.dyregjødsel det er snakk om?

mvh.Edy

Gjest punky
Skrevet

Plante eller dyr, vet ikke, men bokstavene dine stemmer med mine

Skrevet

takk punky for bekreftelsen av bokstavene,men jeg er like langt....står helt FAST....hjelp!!!!

Gjest mulle
Skrevet

Edy

Løsningen ender på -stoff. Vil det hjelpe?

mulle

Annonse

Skrevet

Takk mulle og Odd Inge.Det hjalp!Nå har jeg kvalt k.gjødningen og skal egne meg for de to siste ordene som er rom og varemerke.Er dette rommet en form for stue......og varemerket - innholder det bokstavene O og Y?Det var mye spørring,men jeg må sende inn x-ordet imorgen formiddag hvis jeg skal være med på moroa.Det er bakdelen når posten skal sendes på kryss og tvers av landet.

mvh.Edy

Gjest Odd Egil
Skrevet

Hei Edy,

Du har rett i at rommet er en form for stue. Når det gjelder Varemerke, så fins det 2 alternativer. Det ene finner du i Store norske leksikon, det andre i Ordnett. Det er flere O'er i begge ordene (2 og 3), men ingen Y.

Ellers har du jo samme innleveringsfrist som alle andre ; Brevet skal være poststemplet senest mandag 4.6 :-)

Skrevet

Takk for tipset om O-ene,det hjalp.Innleveringsfristen er jeg klar over...men det er ikke alle steder at poststempelet smeller ned på konvolutten den dagen du putter den i postkassen.

Gjest Belladonna
Skrevet

Heisann Edy, når jeg er i den situasjonen at jeg er ute i siste liten, går jeg inn på postkontoret og ber om å få dagens stempel på konvolutten(e). Det fungerer helt fint. Nå kjenner ikke jeg til hvordan det er der du bor, om du for eksempel bor langt unna et postkontor, eller hva slags system posten har hos deg.

Gjest Odd Inge
Skrevet

Hei! Finner ikke Ildsted (midt på, helt til venstre). Har: - Y - P - I - . Noen som kan bekrefte om disse bokstavene er rett eller ikke?

Gjest Tanja
Skrevet

Bokstavene er riktige!

Hilsen Tanja

Gjest Odd Inge
Skrevet

Takk! Fant det i DD.

Annonse

Skrevet

Please!

Ber om litt hjelp igjen. Pinlig sånn helt på tampen, men....

Gjelder Små fine totter, har -i--- som andre, er det riktig? Tips hvor jeg finner ordet?

Gjest Tanja
Skrevet

I-en din er riktig.

Du finner ordet i medisinsk ordbok!

Gjest Odd Egil
Skrevet

Please!

Ber om litt hjelp igjen. Pinlig sånn helt på tampen, men....

Gjelder Små fine totter, har -i--- som andre, er det riktig? Tips hvor jeg finner ordet?

Har du ikke medisinsk ordbok, finner du ordet i Store norske leksikon, men ikke nøyaktig definert som "små fine totter".

Bruk fantasien og søk på andre totter :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...