Gå til innhold

Våre beste nr. 6 EKSPERTEN

Anbefalte innlegg

Gjest pe-inge
Skrevet

Jeg har møtt bøygen nede til høyre ( maleri fra 1914 ).Jeg har M_L_D_O_I,

men utallige søk har ikke gitt noe resultat og har en mistanke om at noe er galt. Er meget takknemlig for litt hjelp.

Mvh

pe-inge

Fortsetter under...

Skrevet

jeg fant heller ikke noe maleri fra 1914 som passet til min løsning, så jeg valgte ett som er laget av maleren som ble født i 1863. jeg vil tro det er fasit. SNL hjelper deg videre.

Skrevet

men utallige søk har ikke gitt noe resultat og har en mistanke om at noe er galt. Er meget takknemlig for litt hjelp.

Mvh

pe-inge

Maleriet er hentet fra en bildetekst i SNL. Her står navnet på maleriet og året det er malt.

Dessverre for kryssordforfatteren er nok tittelen på maleriet feil i denne bildeteksten. Løsningsordet inngår i den norske tittelen som siste ord eller midtre ord og i den engelske tittelen som det første ordet.

Her er noe å gå videre med:

Norsk tittel: En gates _________ eller En gates _________ og mysterium

Engelsk tittel: _________ and Mystery of a Street

Ikke så greit å være kryssordforfatter når SNL har så pass mange feil og unøyaktigheter.

Skrevet

Mvh

pe-inge

jeg klarte ikke å tyde teksten på min indeks (har ikke denne utgaven av SNL) da jeg løste kryssordet, men trolig er tittelen i billedteksten rett. sjekk denne adressen:

http://www.artcyclopedia.com/artists/de_chirico_giorgio.html

Gjest pe-inge
Skrevet

En hjertelig takk til de gode hjelperne odd og cs !

Navnet på maleriet har dukket opp under mine søk, men jeg har manglet dokumentasjon på årstallet, som nå er på plass.

Hvordan jeg skal få erstattet D med N i min løsning til karakteristisk fjellparti er fortsatt et mysterium.

Mvh

pe-inge

Skrevet

jeg klarte ikke å tyde teksten på min indeks (har ikke denne utgaven av SNL) da jeg løste kryssordet, men trolig er tittelen i billedteksten rett. sjekk denne adressen:

http://www.artcyclopedia.com/artists/de_chirico_giorgio.html

Har ikke oppgaven, men et karakteristisk fjellparti ytterst mellom Mefjorden og Ersfjorden dukker opp i bildetekstsøk i SNL. Ser også at de Chirico malte mange melankolske bilder og at SNL nok har sitt på det tørre denne gangen.

Annonse

Gjest pe-inge
Skrevet

Mvh

pe-inge

Takk igjen til cs.

Mysteriet er løst.

Mvh

pe-inge

• 3 uker senere...
Skrevet

Er ikke så dreven i SNL ennå, men vil det si at navnet på dette bildet blir en sinnstilstand?

Nina

Skrevet

Har ikke oppgaven, men et karakteristisk fjellparti ytterst mellom Mefjorden og Ersfjorden dukker opp i bildetekstsøk i SNL. Ser også at de Chirico malte mange melankolske bilder og at SNL nok har sitt på det tørre denne gangen.

CS, sitter og leter etter dette fjellpartiet i SNL og ser at du referer til billedsøk i SNL. Har forsøkt det meste av søkeord uten hell.

Har sittet med forklaringene dine fra tidligere, men finner ikke billedsøk forklart der.

Har du anledning til å utdype dette søket nærmere.

Nina

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...