Gjest Elin E Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Har 2 ord igjen og blir glad for gode hint. nr 19 uttrykksfullhet, har n.r.e (nerve) nr 63 loddrett panne, har ..i.l.g.
Gjest anita_m Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Hei Elin! 19 V finner du enkelt i bokmålsordboka. På 63L så har jeg et forslag som jeg tror kan være rett, men siden jeg ikke har Tanums fra 2005 så klarer jeg ikke finne bekreftelse. Aner meg at dette er et litt nyere ord. Da har jeg i tilfelle byttet ut G'en din med en annen bokstav ( du finner alternativet i NRO). Tar gjerne i mot tilbakemeldinger om at dette ordet kun står i den nyeste Tanumsen! (Kanskje på tide å fornye biblioteket mitt her....?) mvh Anita
Gjest Skjye Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Har 2 ord igjen og blir glad for gode hint. nr 19 uttrykksfullhet, har n.r.e (nerve) nr 63 loddrett panne, har ..i.l.g. Hei, Anita_m. Jeg kan bekrefte at den aktuelle ordsammensetning er medkommet (udefinert) i Tanums 05-utgave. Løsningsordets andre ledd som som er definert oppslagsord i begge de siste utgaver og gir belegg til kombinasjonen, er forøvrig i 05-utgaven forsynt med en fryktelig alternativ bokstaveringsmåte som jeg vil tro at er en konstruksjon Norsk språkråd har pønsket ut, og mens løsningsordsammensetningen gir ca. 200 treff på norske nettsider, gir den alternative stavemåte som med sine 9 bokstaver uansett ikke er aktuell for oss, ingen treff overhodet. Tiltreder ellers dine innovative bibliotekstanker: Ingen grunn til å utsette til i morgen hva du kan gjøre allerede i dag (eller kunne gjort allerede i 2005). Mvh Skjye.
Gjest Elin E Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 SKJYE : vil det da si at min g er feil ? (nest siste bokstav) Vil ha s eller g som første bokstav. Jeg er ennå litt grønn på kryptisk hjelp,men lærer heldigvis stadig noe nytt :)
Gjest anita_m Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Tusen takk for bekreftelsen Skjye :-) Da får jeg nok bare gakke meg avgårde til en bokhandler snart. Om en da ikke skal vente til neste utgave igjen kommer.... mvh Anita
Gjest Skjye Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 SKJYE : vil det da si at min g er feil ? (nest siste bokstav) Vil ha s eller g som første bokstav. Jeg er ennå litt grønn på kryptisk hjelp,men lærer heldigvis stadig noe nytt :) Hei, Elin E. I klartekst: Din g er feil. Der er ellers intet spesielt kryptisk ved mitt innlegg, og du finner klare belegg til kombinasjonene i de ovenfor refererte ordbøker. Mvh Skjye.
Gjest arne Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Har 2 ord igjen og blir glad for gode hint. nr 19 uttrykksfullhet, har n.r.e (nerve) nr 63 loddrett panne, har ..i.l.g. Hei Det eneste stedet jeg tror løsningsordet står er i Tanum 05. Norsk Språkråd sin bokstavering gir assosiasjoner om at man bør gå på pøbb, drikke jus og høre rokk avh arne
Gjest Skjye Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Har 2 ord igjen og blir glad for gode hint. nr 19 uttrykksfullhet, har n.r.e (nerve) nr 63 loddrett panne, har ..i.l.g. Ja, ikke sant, Arne: Så kan man etterpå avslutte de språklige utskeielser ved å gakke hjem og kokkel/rere med sin ?okk. :). Mvh Skjye.
Gjest Elin E Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Hei Det eneste stedet jeg tror løsningsordet står er i Tanum 05. Norsk Språkråd sin bokstavering gir assosiasjoner om at man bør gå på pøbb, drikke jus og høre rokk avh arne Takk for svar. Da kommer jeg ikke i mål med siste ord. Har ikke den utgaven av tanum desverre. Får kjøpe den neste gang jeg er i nærheten av en bokhandel :)
Gjest Elin E Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Den er nå i boks, takket være et hint som satte ting på plass :) Rødmer her jeg sitter, for jeg tenkte ikke på en slik form for panne i det hele tatt.. Takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå