Gjest ova Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Nå vurderer jeg å bli gratispassasjer på dette forumet. Jeg kan visst lese alt som står her likevel. Så hva er egentlig vitsen med å betale for tilgang til databaser når så mye kommer rekende på ei fjøl !
Gjest Odd Egil Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Vitsen med å betale kan jo f.eks. være at du kan fortsette å skrive ironiske innlegg :-)
Gjest Elna Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Tja,tør jeg å komme med noen betraktninger?Har man valgt å drive med kryssord,må det nødvendigvis koste noe.De databasene vi kan abonnere på koster tilsammen mindre enn et ukeblad pr. uke.Jeg abonnerer på NKL,ordnett med SNL og medisinsk ordbok.Da kommer jeg meget langt.Og her er jeg ved kjernen:hvis noen bare vil være gratispassasjerer og hele tiden få hjelp av oss andre syns jeg de har valgt en gal fremgangsmåte.Uten abonnenter blir jo hele systemet nedlagt.Vi kan alle av og til be om hjelp til å finne rett oppslagsverk.Men noen maser i det uendelige på en hel del ord i samme oppgave.Da bør de heller gjøre ett av to:abonnere eller gå over til lettere oppgaver.Puh!! Det var deilig med en utblåsning!
Gjest Dag. Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Hei. Jeg støtter både ova og Elna sine innlegg.-Detter et tema som er tilbakevendende.Som en "gammel" medlem av NKL vet jeg av efaring at en slik diskusjon bare renner ut i sanden.-DD sa til meg en gang at klarte han ikke en oppgave ventet han til løsningen kom.-Det hyggelige ved denne siden er at man kan gi hjelp,men jeg forstår ikke alle som må "utbasunere" løsningsordene.-Håper at de "vanskeligere" oppgavene i Hjemmet i fremtiden kan være fri for løsningsord,men inneholde hyggelige innspill som kan være til hjelp for de som måtte ha "problemer".-Kryssord er bare en hobby som tydeligvis fenger mange,men velg oppgaver etter "forutsetninger" og ta det hele med et smil. Dag.
Gjest randi Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Hei alle tre!Hadde egentlig ikke tenkt å kommentere dette, men med så direkte adresse får jeg si som Per Borten:"Jeg føler meg djupt såra og vonbroten", men " står han nok av" denne gangen også. Beklager bare at de hyggelige,gode hjelperne får så mye "pepper" for å hjelpe med noe som for meg i alle fall, bare er en kjempehyggelig hobby. Men jeg kjenner min besøkelsestid, så gleden ved å spørre på forumet forsvant som dugg for solen,dessverre.Blir nok(håper jeg!)en stund til dere blir plaget med meg igjen.Takk for meg! Randi
Gjest Dag. Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Hei Randi. Jeg tror Borten bar "staur",mens Bondevik ble "såra" Dag.
Gjest karlo Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Takk, Ova, Elna og Dag, nå føler jeg meg mindre alene og utstøtt. Når enkelte må ha mye hjelp hver uke skjønner jeg ikke vitsen med å "ha greid det". Selv har jeg riktignok verken NRO, ordnett eller medisinsk ordbok, men har heller ikke problemer med å gi opp Mestern i ny og ne. Karlo
Gjest xx Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Nå vurderer jeg å bli gratispassasjer på dette forumet. Jeg kan visst lese alt som står her likevel. Så hva er egentlig vitsen med å betale for tilgang til databaser når så mye kommer rekende på ei fjøl ! Det er sikkert mulig å ordne det sånn at man må være pålogget for å ha tilgang i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå