Gjest iahaugen Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Eg kjem IKKJE med konkrete spørsmål, men eg reknar med at mange strevar med Mesterkryss nummer 19 ????? Eg har ikkje greidd å løyse den iallefall.
Gjest Elna Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Jeg har av og til bedt om hjelp,men denne gangen gikk alt på egenhånd.
Gjest randi Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Søkkimponert!!Jeg sliter med både idrettsutøver og skille.Frustrasjonen bygger seg opp.Kanskje du kan gi et tips om hvor jeg finner det?Kanskje bekreftelse på om m er andre bokstav i idrettsutøver, og er det to i-er i skille?Randi
Gjest cs Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Eg kjem IKKJE med konkrete spørsmål, men eg reknar med at mange strevar med Mesterkryss nummer 19 ????? Eg har ikkje greidd å løyse den iallefall. Både idrettsutøver og skille finnes i Ordnett. De angitte andrebokstavene (m og i) er korrekte.
Gjest NN Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 CS: "De angitte andrebokstavene (m og i) er korrekte." Men Randi spør om det er 2 i'er i skille. Jeg har løst dette hjørnet, og "mitt" skille har bare én i.
Gjest punky Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Har igjen hatt en sulten fugl, men regner med at det skal stå sykestue opp i venstre hjørne ?
Gjest Svein Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Har igjen hatt en sulten fugl, men regner med at det skal stå sykestue opp i venstre hjørne ? Ja, det skal stå "Sykestue". Trodde fuglen din bare prøvde seg på ukens nøtt! (:
Gjest randi Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Hei!Ja,da klarte jeg skille, og det ble bare en i, som NN antydet,ja.Det som viste seg å ærer problemet, var "liten sekk", men den fant jeg da på kryssordhjelpen på ordnett,så nå er det bare idrettsutøveren jeg er usikker på.Vet ikke om jeg tør spørre om det er en "tittel" eller et navn? Har en mistanke, men er likevel usikker.Randi
Gjest punky Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Ja, det skal stå "Sykestue". Trodde fuglen din bare prøvde seg på ukens nøtt! (: Takk for hjelp, tror det var mestern forrige gang også, for synes å erindre at noen mente at nøtta burde være bedre som fuglemat, men den er sær i matveien :)
Gjest Elna Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Jeg har av og til bedt om hjelp,men denne gangen gikk alt på egenhånd. Det er en tittel.
Gjest randi Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Takk, Elna! Fikk det på plass til slutt,så nå er det vel greit, fårjeg håpe.Randi
Gjest punky Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Takk for hjelp, tror det var mestern forrige gang også, for synes å erindre at noen mente at nøtta burde være bedre som fuglemat, men den er sær i matveien :) Kan sogn bli egennavn på en kommune?
Gjest randi Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Hei punky! Gå inn på Ordnett.no, og videre på kryssordhjelp der,så søker du på antall bokstaver i ordet, og setter inn de bokstavene du har, og vips får du opp aktuelle forslag som du klikker på, og der finner du sognet.(Ikke egennavn på kommune,nei.) Sånn fant i alle fall jeg det.Randi
Gjest punky Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Gjorde som du sam men fikk det samme egennavnet pluss at det sto kommunesentrum. Kanskje bokstavene jeg brukte er gale
Gjest punky Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Takk for hjelpen, fant plutselig ut at jeg skulle bytte ut 4. bokstav og da kom svaret.
Gjest punky Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Sjekket med de samme bokstavene i NKL, svaret var der også, men med 80 forslag til løsning, skal sannelig huske å krysssjekke med ordnett heretter.
Gjest NN Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Dessert, i midten nederst. Jeg har _o_p_i_. Kan noen fortelle meg om dette er riktig, og i så fall, hvor bør jeg lete etter hele ordet? Samme gjelder løfte nederst til høyre. Her har jeg _r_t_.
Gjest gøran Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 NN -o- og -p- kan du beholde, men -i- må du nok bytte ut - hvis desserten skal bli god. Og jeg frykter også at kirurgene ikke kan gjøre jobben sin med -i-. Løsningen til "løfte" blir et verb. Gøran
Gjest Odd Egil Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Hei, Mulig det er flere løsninger, men mitt løfte er ikke noe verb.
Gjest NN Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Eg kjem IKKJE med konkrete spørsmål, men eg reknar med at mange strevar med Mesterkryss nummer 19 ????? Eg har ikkje greidd å løyse den iallefall. Takk for hjelpen! :o)
Gjest randi Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Hei, Mulig det er flere løsninger, men mitt løfte er ikke noe verb. Hei Odd Egil! Let på et synonym til løfte her på NKL, så finner du verbet, hvis du ikke allerede har funnet det da.Bokstavene som NN har stemmer.Randi
Gjest Odd Egil Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Sjekket med de samme bokstavene i NKL, svaret var der også, men med 80 forslag til løsning, skal sannelig huske å krysssjekke med ordnett heretter. Hei Randi, Da fins det nok 2 løsninger, for jeg har de samme 2 bokstavene som NN, og mitt løfte er altså ikke et verb :-)
Gjest Tiny Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Hei, blir visst aldri ferdig med LØFTE! Har: - R - T - Finner ingen løsning, hverken verb eller annet. Er bokstavene riktige? Hilsen Tiny
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå