Gjest randi Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Hei! Noen som kan si om andre bokstav i verktøy er l, eller om det er helt feil?(loddrett nede til venstre)kommer liksom ikke videre der.Er nest siste bokstav i musikk e?sliter i det hjørnet, for å si det sånn. Håper på noen gode tips. Randi
Gjest Skjye Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Hei, Randi. Begge dine foreslåtte bokstaver er feil - her er det bare å prøve på nytt. Mvh Skjye.
Gjest randi Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Hei Skjye! Skjønte det vel, sånn som jeg har slitt der, men nå passer ikke "vekst" med noe av det jeg finner på prydplante, så her sitter jeg!Et "pes" når man liksom ikke kan gi seg heller.Kanskje ikke nest siste bokstav i prydplante er u heller da?Gir snart opp, for denne gangen er det mer enn noensinne jeg ikke får til å gå opp. Må vel kanskje kjenne sin begrensning av og til, men surt å gi opp også.Randi
Gjest Skjye Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Hei igjen, Randi. Din U i prydplante er heller ikke riktig. Jeg skal gjøre det LITT enklere for deg: Samtlige kombinasjoner til hjørnet står i NKL, bortsett fra "kan hat være", som du finner i Norsk ordbok. Mvh Skjye.
Gjest randi Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Hei igjen! Ja, endelig fant jeg ut at det ble n istedenfor u, så nå er det bare å få musikk og lære til å passe sammen.Kan hat være får jeg prøve meg på etterpå, bare jeg får disse to til å passe.Slitsomt å være "hekta" i perioder. Randi
Gjest randi Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Hei Skjye! Nå er det endelig "bare" det "hatet" igjen i det hjørnet, og da var det oppe til høyre. Kan du si om andre bokstav i lagerplass er å?(Nå tør jeg vel snart ikke spørre om mer.)Randi
Gjest Odd Egil Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Hei Randi, Ikke tale om at du skal ha en Å som andre bokstav der, for bokstaven min passer mye bedre :-)
Gjest J@n Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Hei! Noen som kan si om andre bokstav i verktøy er l, eller om det er helt feil?(loddrett nede til venstre)kommer liksom ikke videre der.Er nest siste bokstav i musikk e?sliter i det hjørnet, for å si det sånn. Håper på noen gode tips. Randi Kom over noen 50 år gamle ukeblader.Kikket litt på krysssordene.Det var ikke så mange som nå,men premiene da...! Bladprisen var 1 krone,mens 1.premien var på 100,altså 100 ganger bladprisen.Det tilsvarer en 1.premie i dag på 3500 kroner.Så her har man knepet betraktelig inn.Dessuten leste jeg forleden at Hjemmet hadde et overskudd i fjor på mer enn 200 millioner.Kanskje noen av de pengene kunne brukes til å forhøye premiene ?For når/hvis man vinner etter flere år,så er f.eks. 300 kroner nokså lusent.De reklamerer jo veldig for seg selv som kryssordbladet over alle.
Gjest que Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Hei Skjye! Nå er det endelig "bare" det "hatet" igjen i det hjørnet, og da var det oppe til høyre. Kan du si om andre bokstav i lagerplass er å?(Nå tør jeg vel snart ikke spørre om mer.)Randi Hvis symbols første stavelse er synonymt med bot, så er kanskje andre bokstav på lagerplass forbokstaven på en avdød folkekjær konge. Mvh que
Gjest Odd Egil Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Hei que, Jeg har jo nettopp skrevet at andre bokstaven er MIN bokstav :-)
Gjest randi Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Hei que, Jeg har jo nettopp skrevet at andre bokstaven er MIN bokstav :-) Hei Odd Egil! Tror jeg skjønner at din bokstav er riktigere enn min å, men derfra og i mål, er jeg like langt. Forvirra og oppgitt over å stå så fast. De symbolene jeg finner, passer ikke med din bokstav, dessverre, så jeg må nok stå på videre og håpe på nye ledetråder fra en "snill kryssordvenn". (Hvem nå det måtte være?) Randi
Gjest que Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Hei Randi, Hjalp ikke mine litt "kryptiske" tips? Mvh que
Gjest randi Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Hei que! Joda,de hjalp,men jeg er litt usikker på hvordan jeg får bekreftet dette symbolet, selv om jeg fulgte ditt tips. Og sammen med Odd Egil sitt tips, falt endelig lagerplassen på plass,så nå er alle rutene fylt ut,bortsett fra kan hat være.Der har jeg annenhver bokstav, og har en ide om et ord det kanskje kan bli, men veldig usikker,foeløpig.Men jeg har ikke lett for å gi meg, selv om jeg har lett for å be om tips.(Det er vel derfor vi har dette forum, eller???)Randi
Gjest randi Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Hei igjen! Glemte jo å si at dere er noen flotte og rause kryssordvenner som deler med dere slik at flere kan klare de som man må slite litt med.Man spør jo ikke før man har slitt en god del og vel så det, så dere er helt topp!!Randi
Gjest Skjye Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Hei igjen, Randi. Dersom du har en klar ide om "kan hat være" og har truffet blink, har du et verb i perfektum partisipp. Bekreftelse til kombinasjonen finner du i så fall ved å slå opp verbets infinitivform i Norsk ordbok og lese eksemplifiseringene i definisjonsteksten. Mvh Skjye.
Gjest randi Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Hei Skjye! Ja,takk igjen!Klarte det omsider, så nå er mesteren i boks, og godt er det etter utallige funderinger og leiting etter de rette ordene. Er man bare sta nok og for ikke å snakke om med hjelp fra gode kryssordvenner, går det som regel bra til slutt, heldigvis. Så slipper man da frustrasjonene ved å måtte gi opp. Randi
Gjest Odd Egil Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Hei, Er det flere løsninger skal tro ? Første stavelse i løsningen på SYMBOL er ihvertfall ikke synonymt med BOT hos meg, og jeg er ferdig med kryssordet. Innlegg redigert. (05-02-07 11:08)
Gjest randi Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Hei! Jeg har fått et ord som er synonymt med BOT som første del av ordet, men har ingen tydelig bekreftelse på at det er direkte knyttet til ordet symbol, selv om det nok med "god vilje" kanskje kan forklares slik. Mulig det fins flere løsninger, men der endte min løsning i alle fall, så mesteren er ferdig for denne gang dersom symbolet er rett da. Randi
Gjest randi Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Nei, det ble visst ikke riktig symbol, så bare glem den forrige meldinga.Det ble slett ikke noe synonym til bot, nei. Jeg var nok ute på ville veier her, og godt at noen " hanka" meg inn igjen, før jeg var helt ute på "vidda" sammen med det symbolet jeg tenkte på.Sånn kan det gå når man "jobber" på egen hånd.Randi
Gjest Aspen Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Hei igjen, Randi. Dersom du har en klar ide om "kan hat være" og har truffet blink, har du et verb i perfektum partisipp. Bekreftelse til kombinasjonen finner du i så fall ved å slå opp verbets infinitivform i Norsk ordbok og lese eksemplifiseringene i definisjonsteksten. Mvh Skjye. Hei CS! Jeg har prøvd i Norsk ordbok med: +hat +adj men får ingen treff aspen
Gjest mulle Skrevet 7. mai 2007 Skrevet 7. mai 2007 Aspen. Du finner løsninga i Norsk ordbok. Klikk deg fram til Norsk ordbok. Skriv inn hat i fritekstsøk, og se på de ordene du da får opp. Rekner med at du har 3 bokstaver i kryssordet allerede. Se om du finner igjen disse 3 b. i et av ordene du fikk opp i ordboka. Klikk på ordet, og løsninga kommer opp. mulle.
Gjest Elin E Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Kom over noen 50 år gamle ukeblader.Kikket litt på krysssordene.Det var ikke så mange som nå,men premiene da...! Bladprisen var 1 krone,mens 1.premien var på 100,altså 100 ganger bladprisen.Det tilsvarer en 1.premie i dag på 3500 kroner.Så her har man knepet betraktelig inn.Dessuten leste jeg forleden at Hjemmet hadde et overskudd i fjor på mer enn 200 millioner.Kanskje noen av de pengene kunne brukes til å forhøye premiene ?For når/hvis man vinner etter flere år,så er f.eks. 300 kroner nokså lusent.De reklamerer jo veldig for seg selv som kryssordbladet over alle. Helt enig med deg !!! I norsk ukeblad skal man stort sett bare levere noen enkle gater, og der er premien kr 1000 og kr 1500... Synes godt de kunne høynet litt på et par oppgaver
Gjest Edy Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Hei! Noen som kan si om andre bokstav i verktøy er l, eller om det er helt feil?(loddrett nede til venstre)kommer liksom ikke videre der.Er nest siste bokstav i musikk e?sliter i det hjørnet, for å si det sånn. Håper på noen gode tips. Randi Hei alle dere gode hjelpere. Nå må jeg be så pent om hjelp igjen.Jeg har et ord igjen før jeg kan erklære dette x-ordet for løst.Det er...GASS...Har bokstavene -e-o-s-r-.Er disse riktige,mon tro? mvh. Edy
Gjest Skjye Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Hei, Edy. Der er nok mer enn ett ord som må revideres før slik erklæring er aktuell, tror jeg: Kun din O samsvarer iallefall med hva som står i min løsning. Mvh Skjye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå