Gjest Irene Skrevet 5. juli 2003 Skrevet 5. juli 2003 kanskje noen kan forklare meg hva sprikvort betyr, jeg går ut fra at det må være det samme som ordtak men er ikke sikker og finner ikke ordet i rettskrivningsordboken. Og hva er kesam er det kvarg eller kvark? lurer på denne også.
Gjest Meisa Skrevet 5. juli 2003 Skrevet 5. juli 2003 I ordboka å¨nett står det kvarg eller kvark både på nynorsk og bokmål. Så du kan velge.
Gjest odd Skrevet 5. juli 2003 Skrevet 5. juli 2003 - skrev (På 5.7.2003 den 17.32): kanskje noen kan forklare meg hva sprikvort betyr, jeg går ut fra at det må være det samme som ordtak men er ikke sikker og finner ikke ordet i rettskrivningsordboken. Og hva er kesam er det kvarg eller kvark? lurer på denne også. sprikvort = ordtak og står i rettskrivningsordboka kesam = kvarg = mager ferskost og står i butikkhyllene
Gjest Irene Skrevet 6. juli 2003 Skrevet 6. juli 2003 Tusen takk til begge for opplysningen, ja min retskrivningsordbok er blitt for for gammel tenker jeg så må vel skaffe meg nytt! Kesam bruker jeg i maten men kjenner bare ordet kvark fra utlandet derfor syntes jeg at ordet met g på slutten virket nokså rart derfor min spørrerund men takk igjen for svaret. m.v.h. Irene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå