Gå til innhold

Mesterkryss 35

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo, og signe kvelden!

Nå er dette kryssordet omtrent i boks. Med vilje gjemte jeg apparator til slutt, og det var ikke dumt for da smalt hodet i veggen.

Altså, hva er en Apparator eller apparitor? Jeg har rotet litt rundt og funnet ut hva det sånn omtrentlig er, men uten å finne noe fornuftig å skrive.

Foreløbig ser ordet sånn ut:- e - a - a - - -

Rett sålangt? Og finnes det noen hint rundtom?

Gjest anita_m
Skrevet

Hei Egil!

Selv satset jeg på at det var en skriveleif da jeg ikke fant noe som het apparator. Og fikk det til å gå i hop ved å gå ut fra at stikkordet skulle være apparat. Håper resten av hopen som løser dette krysset er enig med meg der....

mvh Anita

Gjest Belladonna
Skrevet

Hallo, og signe kvelden!

Nå er dette kryssordet omtrent i boks. Med vilje gjemte jeg apparator til slutt, og det var ikke dumt for da smalt hodet i veggen.

Altså, hva er en Apparator eller apparitor? Jeg har rotet litt rundt og funnet ut hva det sånn omtrentlig er, men uten å finne noe fornuftig å skrive.

Foreløbig ser ordet sånn ut:- e - a - a - - -

Rett sålangt? Og finnes det noen hint rundtom?

Dette blir et svar i blinde, for jeg har ikke bladet. Det skal ikke være apparatur, da? Svaret kunne bli separator. Får håpe du får svar fra andre som har løst dette kryssordet ;-).

Skrevet

Jeg var også innom tanken at det kunne være trykkleif, og tenkte på både apparatur og apparater. Men altså, Apparator - kan også skrives apparitor -

finnes. Men om det er det som virkelig menes,- vel , vi får se etterhvert som de kloke dukker opp.

Gjest Per Roger
Skrevet

Hei.

Har vært i kontakt med Hjemmet for å høre om det var trykkfeil og fikk følgende svar:

Hei -

Det står apparator, ja. Det er riktig, løsningsordet skal være et slags apparat

Per Roger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...