Gjest Gerd Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 Nå har det låst seg i denne nøtta. Jeg kan finne svar til 12 vannrett og 7 loddrett, men da er det kul umulig å finne en rett på 10 loddrett med følgende bokstaver: *L*E*I*, så her er det tydeligvis noe som er blitt feil, og jeg mistenker L-en for å være synderen. Men da er jo spørsmålet er første bokstav på 12 v M? Glad for litt hjelp Gerd
Gjest Skjye Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Hei, Gerd. Du har rett i at nr. 2 L er synderen blant dine bokstaver til 10 loddrett, og første bokstav til 12 vannrett er ganske riktig M. Mvh Skjye.
Gjest Edy Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Hei Skjye. Jeg sliter også med 10 loddrett.....skal det være en i el. en å i dette ordet. Så har jeg full stopp på PRINSIPP. Har sti-a, er disse riktig? Takknemlig for litt hjelp.....oss natteravner imellom. mhv. Edy Innlegg redigert. (08-18-06 02:36)
Gjest Skjye Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Hei, Edy natteravn. Som Gerd allerede har anvist, forekommer en i blant 10 loddretts bokstaver - å er ikke inkludert. Prinsipp finner du med dine bokstaver i Fremmedordbok blå ordbok, dersom du først fjerner T. Mvh Skjye.
Gjest Odd Inge Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Hei! Jeg sliter også med det samme hjørnet i nøtta. Spesielt 14 V Forsikringsinstitusjon. Har: E - K - K - - - -. Mangler også 28 L Prinsipp. Finner det ikke i Fremmedordbok blå ordbok. Min er fra 1999, 6. opplag. Er den for gammel, kanskje?
Gjest Skjye Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Hei, Odd Inge. Du har riktige bokstaver til 14 V - løsningsordet er i NRO, bind I definert "forsikringsinstitusjon til forsørgelse av enker". Her i NKL er det samme ordet oppført under institusjon. Løsningsordet til 28 L er heller ikke oppført i min Fremmedordbokutgave fra 1998, men er inkludert i den oppdaterte utgaven som ligger i ordnett.no. Dette ordet, som er oppgitt å stamme fra sanskrit, har jeg ikke sett andre steder enn her. Mvh Skjye.
Gjest Odd Inge Skrevet 19. august 2006 Skrevet 19. august 2006 Hei Skjye og takk for hjelpen! Lurer fremdeles litt på 10 L og har sendt deg en e-post i sakens anledning. Håper du ikke har noe imot det! Mvh Odd Inge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå