Gå til innhold

Mesterkryss 25

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest mulle

Hei, Sonja Y.

Hold fast på _O_L _ osv.

Av NRO, bind VIs bet. 3b av løsningsordet fremgår at vi har med en slags kinesisk familiesammenslutning å gjøre.

Mvh Skjye.

Skjye

Jeg er sikker på at jeg har de riktige bokstavene til løsning på "sammenslutning". Du sier at du fant løsningen i NRO (en slags kinesisk familiesammenslutning). Jeg har ikke søkt så mye i NRO, og får ikke fram denne løsningen. Så jeg gjør vel en feil når jeg søker i NRO. Kan du kort gi meg en forståelig leksjon i å søke i NRO ? Hva gjorde du bl.a. da du fant sammenslutning ?

En litt urutinert mulle.

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/9503-mesterkryss-25/#findComment-39473
Del på andre sider

Gjest Skjye

Hei,

Jeg mangler et ord i Mesterkryssen. Det gjelder sammenslutning i øverste venstre hjørne.

har _o_ l eller u _k_a_

Kan noen hjelpe?

Hilsen Sonja

Hei, Mulle.

Velg normalt søk i Ordnett, skriv inn bokstavene i søkefeltet slik: _O_L osv.

Dersom du har riktige bokstaver, gir dette 4 treff i NRO - bekreftelse til kombinasjonen finnes ved å klikke på ordene og lese definisjonene.

Jeg skylder å gjøre oppmerksom på at jeg i mitt svar til Sonja Y hadde omskrevet ordboksformuleringen en smule (fritekstsøk med eksempelvis familiesammenslutning vil derfor ikke bære frukter), men du vil momentant forstå at det er løsningsordet når du leser bet. 3b av ordet.

For å sette seg inn i detaljene ved søking i Ordnett (og NRO), vil jeg forøvrig anbefale CS' SØKING I ORDNETT som du finner under NYTTIGE LINKER her i Forumet.

Mvh Skjye.

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/9503-mesterkryss-25/#findComment-39478
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...