Gå til innhold

mester 23

Anbefalte innlegg

Gjest Punky
Skrevet

Ber ikke om hjelp til noe annet enn: nederst til høyre: kort histi- er resten av ordet forsvunnet, eller er det meningen at man skal fylle ut resten etter histo, slik at det blir et fornutig ord( f.eks historikk,bare at det kan det jo ikke bli grunnet antall bokst.Jeg trenger kort og godt en ide om hva stikkordet går ut på. Skal det kanskje være en kort historie ?

Fortsetter under...

Gjest Avelinee
Skrevet

Hei Punky!*

Utfra løsningen jeg har, blir det en "kort historie."

vh.

Aveline

Gjest Punky
Skrevet

Det var dette jeg håpet på ut fra de bokstavene jeg hadde.Men sikker turde jeg ikke være, det har jo vært en del feil i flere oppg.

Skrevet
  - skrev (På 8.6.2006 den 20.44):

Ber ikke om hjelp til noe annet enn: nederst til høyre: kort histi- er resten av ordet forsvunnet, eller er det meningen at man skal fylle ut resten etter histo, slik at det blir et fornutig ord( f.eks historikk,bare at det kan det jo ikke bli grunnet antall bokst.Jeg trenger kort og godt en ide om hva stikkordet går ut på. Skal det kanskje være en kort historie ?

Til etymologer

Hva betyr "anfalls" ? Ukjent ord , og finner ikke ordet i mine bøker eller andre steder. TANUMS heller ikke.

Er det feiltrykk?

ib

Gjest Aveline
Skrevet

Hei!*

Jeg tippet "anfallsvis" - og fikk et ord som passer

vh

Aveline

Gjest Punky
Skrevet

Står dønn fast i skjæringspunktet mellom geita og poeten, Blir geita stangvill får jeg også problemer lenger nede.Barmhjertige engler, fins de ?

Annonse

Skrevet

Hei

Har ikke løst hele kryssordet ennå, men "poet" kan kanskje bli festrimer?

Egon

Gjest Punky
Skrevet

Den skal jeg prøve videre med i morgen, for nå tar jeg kvelden. Takk for tips.

Gjest Sonja Y
Skrevet
  - skrev (På 11.6.2006 den 19.17):

Står dønn fast i skjæringspunktet mellom geita og poeten, Blir geita stangvill får jeg også problemer lenger nede.Barmhjertige engler, fins de ?

Geita skal være stangvill.

Smålig = snevert.

Hjelper det?

Hilsen Sonja

Gjest Punky
Skrevet

Som sagt hadde jeg tenkt å ta kvelden, skulle bare prøve litt til, og så ble hjørnet ferdig. Fikk jo god hjelp med poeten og da passet grita og så fant jeg forslaget ditt for smålig i DD, hadde hengt meg opp i bornert. Sonja, takknemlig for positivt innspill.

Gjest LIV MARGRETE
Skrevet
  - skrev (På 12.6.2006 den 13.31):

Geita skal være stangvill.

Smålig = snevert.

Hjelper det?

Hilsen Sonja

HVA HOLDER VI ELLER HOLDER PÅ MED?

Gjest Skjye
Skrevet

Hei, Liv Margrete.

Vi holder på hva som i Fremmedordbok blå ordbok defineres "holder el. beholder for en vare som kan tas ut av den i passende porsjoner".

Mvh Skjye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...