Gå til innhold

Ukens Nøtt 21

Anbefalte innlegg

Gjest Odd Inge
Skrevet

Hei! Står litt fast i Nøtta: 27V - Analyse. Har: A - S - -. Noen tips? Mvh Odd Inge

Gjest Guttorm
Skrevet

Se Engelsk-norsk ordbok på Ordnett.

Guttorm

Gjest punky
Skrevet

Er S riktig, har selv en annen bokstav der

Gjest Guttorm
Skrevet

Hei! Står litt fast i Nøtta: 27V - Analyse. Har: A - S - -. Noen tips? Mvh Odd Inge

Bokstavene er riktige og riktig plassert ut fra den løsningen jeg har funnet. Ser ikke bort fra at det kan være andre løsninger.

Guttorm

Gjest punky
Skrevet

Siden du har tilgang til eng.-norsk ordbok, klarer ikke å flytte den grønne "haken" dit, går jeg ut fra at din S er riktig, strever sev med analysen.Får prøve å gjøre hele hjørnet om igjen.

Punky

Skrevet

Hei.

Sliter også med denne analysen. Jeg har søkt både i engelsk og norske leksikon, men denne klarer jeg ikke å "analysere"

Lurte på om jeg hadde riktig grønnsak, men siden dere andre hadde A som første bokstav, for jeg gå ut ifra at den er rett.

("Essay" hadde passet helt perfekt)

28 loddrett kan jo ikke få blitt noe annet så vidt jeg kan se.

Nei, her må jeg ha hjelp!!!

Gerd

Skrevet

Siden du har tilgang til eng.-norsk ordbok, klarer ikke å flytte den grønne "haken" dit, går jeg ut fra at din S er riktig, strever sev med analysen.Får prøve å gjøre hele hjørnet om igjen.

Punky

Hei Punky

Se etter i "julegaven" din, der finner du ordet.

Egon

Skrevet

Hei.

Sliter også med denne analysen. Jeg har søkt både i engelsk og norske leksikon, men denne klarer jeg ikke å "analysere"

Lurte på om jeg hadde riktig grønnsak, men siden dere andre hadde A som første bokstav, for jeg gå ut ifra at den er rett.

("Essay" hadde passet helt perfekt)

28 loddrett kan jo ikke få blitt noe annet så vidt jeg kan se.

Nei, her må jeg ha hjelp!!!

Gerd

Siden du har nettutgaven av Medisinsk ordbok, bør du søke på analyse der og du vil finne ordet. Det spørs om du har riktig grønnsak, siden ordet ditt begynner med E, bytt den ut med en A.

keb

Gjest punky
Skrevet

Hei Punky

Se etter i "julegaven" din, der finner du ordet.

Egon

Hei Egon, tipset nettopp lest og fulgt og der var det, S som tredje var rett, ikke min og dermed stoppet det opp. Får ta resten av hjørnet i morgen. Takk for hjelpen

Mvh Punky

Gjest Odd Inge
Skrevet

Takk for hjelpen alle sammen! Fant ordet i Medisinsk ordbok på nettet. Fint at mitt lille spørsmål var til hjelp for flere! Mvh Odd Inge

Skrevet

Hei.

HJELP!!

Hovedkvarter, 8 loddrett, og så skal det i tillegg forkortes. Jeg har lett over alt, men finner ikke noe i nærheten av de bokstavene jeg har, og det er:

- H - P -. Noen som kan sette meg på sporet?

Gerd

Jeg tar tilbake alt. jeg fant det!

Innlegg redigert. (05-25-06 11:23)

Skrevet

Hvor finner jeg medisinsk ordbok på nettet? Må man være abonnemnt?

Hilsen Tiny

Skrevet

Du finner medisinsk ordbok under ordnett.no.

Du må være abonnent, og det koster kr. 150 pr. år.

Gerd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...