Gjest Belladonna Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Jeg står igjen med ett ord i stabeisen. Det er garnering, øverste linje, midt på. Jeg har -ire-t. Jeg har undersøkt der jeg kan, men finner ikke ut av dette. Takknemlig for hjelp :-).
Gjest Skjye Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Hei, Belladonna. Du finner løsningsord i NROs definisjon 2 av oppslagsordet GARNERING. Mvh Skjye.
Gjest Belladonna Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Jeg har ikke disse bøkene tilgjengelig. Hvor på nettet finner jeg dette? Jeg er ikke så bevandret, skjønner du. Og bare så det er sagt, liker jeg mye bedre hint og kryptiske svar istedenfor direkte løsning.
Gjest Skjye Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Jeg står igjen med ett ord i stabeisen. Det er garnering, øverste linje, midt på. Jeg har -ire-t. Jeg har undersøkt der jeg kan, men finner ikke ut av dette. Takknemlig for hjelp :-). Hei igjen, Belladonna. Den elektroniske versjonen av NRO er tilbehør i assortementet til ordnett.no, som du finner på denne adressen: http://www.ordnett.no/ordbok.html?search_mode=2 Dersom du ikke har abonnement, er jeg imidlertid usikker på hvordan søk i NRO vil fortone seg. Du kan jo ta en titt på området, og gjøre et forsøk - så mye kryssord som du løser, burde du forresten absolutt ha NRO tilgjengelig, hvaenten i papirformat eller elektronisk utgave, eller aller helst begge deler. Den nevnte definisjon 2 lyder forresten: "2 pynt på møbler ell. drakter: // liten birett, grønnsaker ell. lign., anrettet på samme fat som hovedretten ." Mvh Skjye.
Gjest odd Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Jeg står igjen med ett ord i stabeisen. Det er garnering, øverste linje, midt på. Jeg har -ire-t. Jeg har undersøkt der jeg kan, men finner ikke ut av dette. Takknemlig for hjelp :-). bare et lite obs til deg, Skjye: Stien bruker ikke NRO. sjekk også din NSC / tanum og NO. odd
Gjest Skjye Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Jeg står igjen med ett ord i stabeisen. Det er garnering, øverste linje, midt på. Jeg har -ire-t. Jeg har undersøkt der jeg kan, men finner ikke ut av dette. Takknemlig for hjelp :-). Takk for utfyllende korrigering, Odd. Jeg burde allerede i utgangspunktet gjort oppmerksom på at Tanums og Norsk Ordboks del-definisjoner av GARNERING lyder henholdsvis "birett sammen med hovedrett" og "2 birett av grønnsaker e.l. anrettet sammen med hovedretten". Mvh Skjye.
Gjest Belladonna Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Hjertelig takk til dere begge, Skjye og Odd! Nå er jeg flau og sitter her og nesten rødmer. Det er godt dere ikke ser meg ;-). Jeg har "ørten" oppslagsverk, bl. a. Tanum. Jeg så nettopp på "garnering", og der står det listet opp en hel del. Igår falt det meg ikke inn å se der, dvs. jeg gikk alfabetisk til verks. Jeg fant birett og tenkte trykk på annen stavelse. Derimot undersøkte jeg i synonymordbok og Danielsen uten å finne noe. Min unnskyldning får være at jeg ikke har falt helt til ro etter salg og kjøp og flyttesjau. Jeg er litt fjern innimellom, også når det gjelder andre ting. Nå har jeg tenkt meg ut en tur i vårværet, kanskje bedragersk sådan. Ha en fin dag, begge to!
Gjest Aveline Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Hei du* Titt ekstra godt på innlegget over.....*S Vh. Aveline
Gjest Belladonna Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Unnskyld meg, jeg er visst fremdeles fjern, men jeg skjønner ikke hva du mener?
Gjest Aveline Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Se på setningen "birett sammen med hovedrett" vh Aveline
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå