Gå til innhold

mesterkryss 4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg plundrer med venstre hjørne, for hva er "små plagg" ? Har låst meg fast, så jeg sier takk hvis noen kan gi meg et tips.

Fortsetter under...

Skrevet

Hei,

Det er så mye som kan være "små plagg" at her må man få et kryptisk tips.

Alf

Skrevet

desto mindre de er

desto mer behager de mannen

bæres når det er fint vær

særlig på badestranden

Gjest anita_m
Skrevet

Hei cs

Så når det i Norsk Riksmålsordbok står klesplagg for kvinner så stemmer kanskje ikke det? De er kanskje egentlig heller skapt for dere menn? :-)

Anita

Skrevet
  - skrev (På 22.1.2006 den 23.43):

desto mindre de er

særlig på badestranden

CS

Takk skal du ha, akkurat et slikt tips som er morsomt å få.

Faktisk forsøkt det, men fikk det ikke til å passe med det jeg hadde ellers.

Alf

Skrevet
  - skrev (På 22.1.2006 den 23.43):

desto mindre de er

særlig på badestranden

Festlig vri på kryssordhjelpen, cs!

Det påstås at de aktuelle plaggene stadig blir mindre, men som

ivrig kryssordløser (og mann!) må jeg bekjenne at mine utgifter

til disse små plaggene stadig blir større...

Annonse

Skrevet

Hei.

Antakelig er jeg på grensa til teit, men samme hva jeg kan tenke meg at menn liker at vi har på oss på stranden, passer det ikke med pronomen loddrett! Kan noen lette enda litt mer på sløret? Jeg blir forvirret av Svein: er det døtre el kone som forlanger at du skal kjøpe til dem, eller bruker du det selv?

Veldig takknemlig for hjelp!

Hilsen embla

Skrevet
  - skrev (På 21.1.2006 den 19.17):

Jeg plundrer med venstre hjørne, for hva er "små plagg" ? Har låst meg fast, så jeg sier takk hvis noen kan gi meg et tips.

hei embla! jeg ville ikke likt at dama hadde på seg disse plaggene på stranda. om hun fikk lyst på en dukkert med klærne på, dukket hun vel opp igjen uten ... vet ikke om cs har tenkt over det i sin poetiske hyllest ...

Skrevet

Jeg liker denne ordutvekslingen; den har glimt i øyet!

Kjære Embla, når du har funnet løsningsordet, vil du

se at hjelpen sitter som klistret!

Til Odd: Hvem drar på stranda for å se på sin kone?? :-)

Skrevet
  - skrev (På 24.1.2006 den 17.04):

Hei.

Antakelig er jeg på grensa til teit, men samme hva jeg kan tenke meg at menn liker at vi har på oss på stranden, passer det ikke med pronomen loddrett! Kan noen lette enda litt mer på sløret? Jeg blir forvirret av Svein: er det døtre el kone som forlanger at du skal kjøpe til dem, eller bruker du det selv?

Hilsen embla

Takk for alle kryptiske svar på mitt spørsmål om "små plagg" , Artig med tips, men jeg sier som embla at jeg må være på grensen til teit, for jo flere innlegg som kommer, jo mer forvirret blir jeg. Tro det eller ei, men jeg finner ikke løsningen !!! Har vel gjort noe feil der oppe i venstre hjørne som låser meg til feil bokstaver. Håper på flere tips eller hint, så kanskje nattesøvnen blir reddet. mvh.

Skrevet
  - skrev (På 24.1.2006 den 17.04):

Hei.

Hilsen embla

Hei til alle som har svart på mitt spørsmål. Virkelig artig med de kryptiske tipsene. Etter å ha analysert setning for setning, sa det plutselig klikk, og løsningen var der. Takk alle sammen. Mvh.

Skrevet

Takk alle sammen, etter tips om grundig analyse, falt ting på plass. (Selv om jeg ALDRI ville kledd meg i slike "plagg" ). Ting som klistrer var jeg ferdig med for noen år siden!

embla (litt mindre teit i dag)

Skrevet
  - skrev (På 21.1.2006 den 19.17):

Måtte le da det endelig gikk opp for meg hva løsningen måtte være! Gjett om jeg har grublet på dette! Tusen takk alle sammen, og en spesiell takk til Svein, som var den som fikk meg til å skjønne sammenhengen!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...