Gå til innhold

Mester 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva i all verden har tre akter-propeller(øverst,loddrett)? Har _e_i_. Håper noen kan gi meg et hint, det er bare dette jeg mangler nå....

Fortsetter under...

Gjest margot
Skrevet

Jeg fant noe som har det i SNL.

margot

Skrevet

Hei. Jeg har ikke tilgang til SNL tror jeg, dette er vel betalingstjeneste? Er den noe annet sted jeg kan finne dette? Har lett her, i Bokmålsordboka, Tanum og i Aschehougs gamle konversasjonsleksikon. Vet mye om propeller nå, men dette ordet finner jeg ikke!

Embla

Gjest margot
Skrevet

Hei Embla,

det tror jeg ikke, hvis du da ikke skulle klare å få den på et google-søk.

jeg fant den i SNL, navnet på et russisk fartøy. SNL er betalingstjeneste, som jeg fikk i høst, litt dyr, men jeg vant faktisk fort tilbake investeringen. Sannsynligvis bare råflaks!

margot

Gjest marion
Skrevet
  - skrev (På 9.1.2006 den 18.29):

Hei. Jeg har ikke tilgang til SNL tror jeg, dette er vel betalingstjeneste? Er den noe annet sted jeg kan finne dette? Har lett her, i Bokmålsordboka, Tanum og i Aschehougs gamle konversasjonsleksikon. Vet mye om propeller nå, men dette ordet finner jeg ikke!

Embla

Embla.

Men du har kanskje tilgang til papirutgaven av STORE NORSKE LEKSIKON ( SNL )? Du finner ikke løsningen i ordbøker. Det dreier seg derimot om et navn. Og et hint kan være at løsningen nok er oppkalt etter en av de store sovjetiske lederne.

marion.

Skrevet
  - skrev (På 9.1.2006 den 20.39):

Hei Embla,

det tror jeg ikke, hvis du da ikke skulle klare å få den på et google-søk.

jeg fant den i SNL, navnet på et russisk fartøy. SNL er betalingstjeneste, som jeg fikk i høst, litt dyr, men jeg vant faktisk fort tilbake investeringen. Sannsynligvis bare råflaks!

margot

Puuhh,tusen takk til begge to, plutselig husket jeg at jeg var borti det navnet i et eller annet søk på fartøy, og etter å ha slått opp i mitt gamle konversasjonleksikon, fant jeg det ut!

Embla

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...