Gjest Fippern Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 kjørt meg fast på 2 ord. det er blomst og trykker. noen som kan hjelpe?
Gjest odd Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 begge løsningsordene er ren avskrift fra NKL og DD
Gjest fippern Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 jeg har prøvd NKL, men får ikke dette til å passe inn med resten av kryssordet. jeg kan selvfølgelig ha resten feil. men hva er DD?
Gjest odd Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 kjørt meg fast på 2 ord. det er blomst og trykker. noen som kan hjelpe? forkortelsen DD brukes om Daniel Danielsens mange kryssordløsere (Stor kryssordbok, Kryssord-Experten o.a.). løsningsordene fremkom nokså enkelt i en oversiktlig og grei oppgave.
Gjest Fippern Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 jeg har prøvd NKL, men får ikke dette til å passe inn med resten av kryssordet. jeg kan selvfølgelig ha resten feil. men hva er DD? for meg så var nok dette en utfordring. mvh. Fippern
Gjest iver Skrevet 24. desember 2005 Skrevet 24. desember 2005 forkortelsen DD brukes om Daniel Danielsens mange kryssordløsere (Stor kryssordbok, Kryssord-Experten o.a.). løsningsordene fremkom nokså enkelt i en oversiktlig og grei oppgave. hei "Fippern" Jeg forstår godt at dette faktisk ER en utfordring. Det er vel kanskje litt av poenget med å kalle en kryssord for "Mester" eller "Nøtt". Som odd antyder,- ved å hevise til DD i forskjellige utgaver, - krever disse to oppgavene (tidvis) et større oppslagspotensiale enn NKL. Jeg anbefaler deg å kjøpe DD-experten, og i tillegg få et abonnement på "Ordnett" (Kunnskapsforlaget). Greit å ha!! Du bør faktisk også investere i Tanums rettskrivningsordbok. ENDA kan enkelte av disse "kyssordene" komme til å bli en "utfordring",- men det er vel egentlig litt av pointet med det hele? iver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå