Gjest Asbj.S. Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Forstav. blir Ter-? Siste bokstav blir den siste i sorg som vel blir ank eller ynk.Er Terk en forstavelse??
Gjest Aksel H. Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Hei Asbj.S! Med 4 bokstaver og de 3 første de oppgitte, er eneste løsningsord jeg finner: TERA. Til gjengjeld finnes det solid belegg for det ordet, bl.a. i NKL og DD. Kanskje melder noen glupinger seg med det forløsne ordet hvis mitt er feil i nettopp den kryssorden (løser ikke den)! Lykke til! Vh Aksel H.
Gjest ova Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 - skrev (På 21.9.2005 den 18.00): Forstav. blir Ter-? Siste bokstav blir den siste i sorg som vel blir ank eller ynk.Er Terk en forstavelse?? Jeg mener at stikkordet her er : energi, se på pilen. Forstavelsen går loddrett
Gjest Asbj.S. Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Takk både til Aksel H. og ova. Ser nå at vi har slurvet som "ova" påpeker når det vises til pilen. Energi er nok riktig, og svaret skal selvfølgelig være nerk. Beklager!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå