Gjest Egon Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Hei der ute Etter utallige forsøk har jeg ikke lykkes med å komme i mål med dette kryssordet. Det gjelder den nedre halvdel. På plante har jeg brukt NKLs forslag, osperosettlav,men får det ikke til åstemme med verken artist eller plagg. Kan noen pense meg inn på riktig spor? Egon
Gjest Aveline Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Hei der ute Etter utallige forsøk har jeg ikke lykkes med å komme i mål med dette kryssordet. Det gjelder den nedre halvdel. På plante har jeg brukt NKLs forslag, osperosettlav,men får det ikke til åstemme med verken artist eller plagg. Kan noen pense meg inn på riktig spor? Egon Vil det med andre ord si at "impresario" ikke er "manager"? (Ber ikke om annen bekreftelse enn ja/nei) Det har blitt så strengt som fy te rakkar,n her inne***ler .......Helt OK! vh. Aveline
Gjest Svein Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Behold manageren din - det er ingen grunn å gi ham sparken! Innlegg redigert. (07-31-05 19:53)
Gjest Aveline Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Prøv en annen plante, Egon! Takk, Svein* Da bør vel Egon og jeg ta en ny tur ut i planteverdenen....for jeg var også veldig interessert i "lavet" hans. Akk ja!! Skulle også så gjerne visst første bokstav på "hengehode"...( I øyeblikket kunne det vært mitt fornavn)**S vh.Aveline
Gjest Svein Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Hei Aveline! Du behøver ikke å dra ut i skogen for å finne planten - du kan nemlig plukke den i NKL. Men da må du ikke ha E som fjerde bokstav i ordet. Jeg går utifra at du er "hunnkjønn". Siste leddet i hengehodet må derimot sies å være et hannkjønn... Lykke til! Dette var også mitt siste innspill i denne debatten. Innlegg redigert. (07-31-05 22:19)
Gjest cs Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Hei der ute Etter utallige forsøk har jeg ikke lykkes med å komme i mål med dette kryssordet. Det gjelder den nedre halvdel. På plante har jeg brukt NKLs forslag, osperosettlav,men får det ikke til åstemme med verken artist eller plagg. Kan noen pense meg inn på riktig spor? Egon Du kan komme i mål med OSPEROSETTLAV også, selv om det ikke er fasit. Putt inn STRATAS f.eks. som artist så går det greit opp.
Gjest Skjye Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Hei der ute Etter utallige forsøk har jeg ikke lykkes med å komme i mål med dette kryssordet. Det gjelder den nedre halvdel. På plante har jeg brukt NKLs forslag, osperosettlav,men får det ikke til åstemme med verken artist eller plagg. Kan noen pense meg inn på riktig spor? Egon Hei, CS. Jeg hadde selv den løsningen du antyder som førsteutkast i kladden, men forkastet denne da jeg fant det umulig å skru sammen nedre venstre med den løsning til "arbeidsrom" jeg da fikk. Mvh Skjye.
Gjest cs Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Hei, Skjye! La arbeidsrom slutte på -ier istedenfor -sal så kan nedre venstre beholdes "urørt". CS
Gjest Aveline Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Hei Aveline! Du behøver ikke å dra ut i skogen for å finne planten - du kan nemlig plukke den i NKL. Men da må du ikke ha E som fjerde bokstav i ordet. Jeg går utifra at du er "hunnkjønn". Siste leddet i hengehodet må derimot sies å være et hannkjønn... Lykke til! Dette var også mitt siste innspill i denne debatten. Innlegg redigert. (07-31-05 22:19) Takk skal du ha..... Nå kommer det morsomme - å sette seg til med "jobben"- Men det hjelper utvilsomt med noen ledtråder* vh Aveline
Gjest punky Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 HJELP, mente jeg hadde fått til hjørnet, men ikke med de bokstavene som nå fremkommer. Noen flere i min situasjon?
Gjest anita_m Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Ser jo ut her til at det kan være mer enn en løsning, så om du har en løsning som ser "vettug" ut så skulle det vel være greit? Takk for hintene forresten - de var nødvendige for meg...... Anita Innlegg redigert. (08-01-05 23:36)
Gjest Skjye Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Hei, Skjye! La arbeidsrom slutte på -ier istedenfor -sal så kan nedre venstre beholdes "urørt". CS Hei igjen, CS. Den reserveløsningen øynet jeg ikke - men uansett vil nok versjonen med en annen plante enn osperosettlav være den sikreste. Mvh Skjye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå