Gjest Terje Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 Er det jeg som ikke kan bøye ord, eller er det noe feil på 66l. Har _p_e_k_ og har vanskelig for å se noe som da betyr splittes. Ønsker også tips om hva slags idrett Curling er..... Trodde jeg viste det jeg men....
Gjest Guttorm Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 I NRO står det bl.a. følgende forklaring til verbet som jeg har: "splittes ved indre uoverensstemmelse". Curling er en idrett som urføres av flere på et lag. Guttorm
Gjest anita_m Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 Er det jeg som ikke kan bøye ord, eller er det noe feil på 66l. Har _p_e_k_ og har vanskelig for å se noe som da betyr splittes. Ønsker også tips om hva slags idrett Curling er..... Trodde jeg viste det jeg men.... Først; Curling er vel en idrett med flere enn en på laget......... Dernest; Jeg stusset også på formen på splittes, og har prøvd å bøye ting inne i hodet mitt. Noe bedre forslag enn SPREKKE kom hodet mitt dog ikke opp med. Om det er rett er jeg litt usikker på, og jeg kunne tenke meg en grammatiker gi en forklaring på akkurat den der! Anita
Gjest Aveline Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Hei Anita* Jeg er absolutt ingen "gramatiker"...men om man tenker seg at et forhold sprekker, da splittes paret. Så langt strekker min logikk seg* vh Aveline
Gjest Birger Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Er det jeg som ikke kan bøye ord, eller er det noe feil på 66l. Har _p_e_k_ og har vanskelig for å se noe som da betyr splittes. Ønsker også tips om hva slags idrett Curling er..... Trodde jeg viste det jeg men.... En regjering som ved indre uoverensstemmelse holder på å splittes - den holder også på å sprekke. I henhold til Norsk Riksmålsordbok. Lykke til videre!!!!!
Gjest Aveline Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Enda bedre eks. Birger.. Der fikk du faktisk vist grammatisk at det ble riktig. Nå råder ingen tvil lenger om ordet* Takk*
Gjest Terje Skrevet 24. juli 2005 Skrevet 24. juli 2005 Er det jeg som ikke kan bøye ord, eller er det noe feil på 66l. Har _p_e_k_ og har vanskelig for å se noe som da betyr splittes. Ønsker også tips om hva slags idrett Curling er..... Trodde jeg viste det jeg men.... Takk for hjelpen. Den varianten av ordet som du Birger viser til, hadde jeg ikke tenkt på. Mht Curling, så ble alt så mye klarere når jeg kom meg på rett scene....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå