Gjest Monica Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Hei! På den siste siden, den første av de to "nøttene", så er 20 loddrett "VAKT" = _A_S_M_ _ Er det noen som kan hjelpe meg med den? VAKT står i anførselstegn i oppgaven.
Gjest Egon Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Hei Lurer på om det kan bli VARSIMLE. (simle som holder vakt for rensflokk) Egon
Gjest Monica Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Har aldri hørt om ordet før, men det er vel verdt et forsøk...Takk skal du ha! :)
Gjest punky Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Nå har jeg pløyd igjennom ordboka for å finne irriterende ting, men finner ingenting med de bokstavene jeg har. Ordet har 4 bokst. og jeg har en J som 2. og O som siste. De kan jo selvsagt være feil. Dette gjelder den øverste av de to nøttene. Kan noen hjelpe meg eller sette meg på glid?
Gjest Bjarne Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Hei, Punky J er riktig, men du må nok finne en annen bokstav istedenfor O. (en konsonant). Løsningsordet har mange betydninger, og du må kanskje i Norsk Riksmålsordbok for å finne den presise koblingen til nøkkelordet. Lykke til videre - hilsen Bjarne
Gjest punky Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Takk for hjelpen, Bjarne,hadd3e skrevet inn galt løsningsord som ga siste bokstav, men med rett bokstav gikk det greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå