Gjest Aveline Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Hei* Er det noen som vil røpe hva 4.bokstav i "Kan spaltes i to" er? På forhånd takk! vh.Aveline
Gjest odd Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 det enkleste er å søke på "spaltes i to" i ordnett.no. da spretter løsningen opp som troll av eske. prøv ! (husk "hermetegn")
Gjest Guttorm Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Til Odd! Jeg har forsøkt å benytte anvist søkebegrep på ordnett.no Det kom ikke opp noe som helst. Kan nevne at jeg har abonnement på Norsk Riksmålsordbok. I tillegg har jeg abonnement på Storenorskeleksikon. er interessert i å vite hvilket verk ditt svar finnes. Må da vurdere abonnement på flere oppslagsverk. Guttorm
Gjest odd Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Hei* Er det noen som vil røpe hva 4.bokstav i "Kan spaltes i to" er? På forhånd takk! vh.Aveline Til Guttorm Dersom du søker i FRITEKSTSØK i ordnett.no med frasen "spaltes i to" , fremkommer løsningsordet. (FRITEKST ligger under kommandoen "avansert søk". NB. Husk å bruke "hermetegn", da får du opp kun ETT ord). Ordnett.no inneholder bl.a. Norsk riksmålsordbok, Bokmålsordboka, Fremmedordboka og Norsk synonymordbok. Kryssordforfatteren/-ne bruker vanligvis disse oppslagsverkene , så du kommer langt med dem. I tillegg brukes naturligvis Tanums og Norsk ordbok. I vanskelige kryssord som NM-trimmen og andre, brukes ofte Medisinsk ordbok og Litterært leksikon, men bare sjelden i Ukens nøtt og Mesterkryss. Løsningsordet du/ dere skal frem til ligger i Fremmedordboka. Jeg håper denne orienteringen kan være deg til noe hjelp videre. Med vennlig hilsen odd
Gjest Guttorm Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Gikk inn og bestilte Basispakken som bl.a inneholder tilgang til Fremmedordboka. Da fant jeg ordet straks. Basispakken kommer sikkert godt med senere også. Takk for tipset, Odd. Vennlig hilsen Guttorm
Gjest Aveline Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Takk til deg, Odd.... Jeg fant faktisk ordet på NKL, uten å vite om det var riktig. Men tankene lekte videre med forordet på 3 bokstaver, som forteller hvor avhengig man er av hverandres eksistens. Men det er klart man er usikker, derfor så godt å få bekreftelse* Tusen takk*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå