Gjest aveline Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 Hei!* 7 lr. er et entallsord - "hylster." Jeg finner en løsning som er i flertall. Har jeg feil? Dessuten.....har 22 vr. noe med sykdom å gjøre? Med det samme jeg er her inne...."høl" på 3 bokst. har -ON. Hjelp!!! Og "lærd mann" er det "Isidor?" I så fall hva er "dragfe" for noe??? Takknemlig for hjelp!* Aveline
Gjest Monica Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 Jeg fikk også ISODOR og DRAGFE. Begge de to blå gatene er jo sammensatte ord som ikke nødvendigvis trenger å finnes i ordbøker. Men jeg blir ikke helt klok på DRAGFE fordet..Det er dog ut til å være det eneste mulige løsningsordet!
Gjest Guttorm Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 Høl = "lon". Se Ordnett, Bokmålsordboka. Dragfe = trollfe. Isidor: Den hellige Isidor (560 - 636) av Sevilla ble regnet for sin tids lærdeste mann. 22 V. på nøtta. Min løsning er sikkert det du tenker på. Løsningsordet mitt blir et flertallsord på 7 l. Guttorm
Gjest aveline Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 Tusen takk til dere.... Da gjenstår bare "Mester,n" til å hygge seg med.... mvh. Aveline
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå