Gå til innhold

kryssordkongen (hj.kryss)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har nå kjøpt nyttårsutgaven av Hjemmet kryss for første gang på ca. 5 år. Den gang var det et påmeldingsskjema til Kryssordkongen. Jeg fant ingenting i den nyeste utgaven. Når forsvant egentlig Kryssordkongen-mesterskapet? (Eller foregår det på et annet tidspunkt på året?) Synes dessuten at bladet har tapt seg over de siste årene, jeg savner den redaksjonelle siden som Stien skrev, som bl.a. inneholdt informasjon om nye kryssordbøker, samt løserners kryssord.

Fortsetter under...

Skrevet

Kryssordkongen forsvant for flere år siden (4-5?).

Skrevet

Hei, jeg har nå kjøpt nyttårsutgaven av Hjemmet kryss for første gang på ca. 5 år. Den gang var det et påmeldingsskjema til Kryssordkongen. Jeg fant ingenting i den nyeste utgaven. Når forsvant egentlig Kryssordkongen-mesterskapet? (Eller foregår det på et annet tidspunkt på året?) Synes dessuten at bladet har tapt seg over de siste årene, jeg savner den redaksjonelle siden som Stien skrev, som bl.a. inneholdt informasjon om nye kryssordbøker, samt løserners kryssord.

Hei, Ruben.

Daværende redaktør Harry Hansen tok i en lederartikkel i Hjemmet kryss nr. 1/2000 avskjed med Kryssordkongen, med bl.a. disse ord:

".....Så kan man spørre seg hvorfor kutter vi ut Kongen? Det har å gjøre med både tid, penger og organisering. For øyeblikket ønsker vi ikke å prioritere Kongen. Det viser seg at det er mindre enn 4% av de som kjøper Hjemmet-Kryss som deltar i Kongen......"

Jeg savner også de redaksjonelle kryssordrelaterte artiklene som tidligere bidro til å gi Hjemmet kryss en dybde og særpreg som andre kryssordblad ikke hadde.

Bladet er slik sett blitt en dimensjon fattigere; det er blitt mer glorete (farverikt, vil noen kanskje si),

men altså fattigere på det for kryssordløsere viktigste av alt: på ord og på tekst.

Mvh Skjye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...