Gå til innhold

Hjemmet nr 52

Anbefalte innlegg

Skrevet

En avslappet julaften-formiddag. I går var jeg vertinne for juleselskap med alle mine, og i kveld skal jeg nyte min datters ferdigheter.

Og når en av favorittsyslene er kryssord, er dette den perfekte måten å bruke tiden på.

Nå stusser jeg imidlertidig over en av de enkle oppgavene - nemlig "Tripp-trapp-tresko" i c-delen, rett under det gule ?-tegnet. Der er det 3 bokstaver som skal inn. Siste bokstav må bli U, ettersom "enhet" må bli "joule"

"Fornemme" skal sannsynligvis bli "fine"

Da har disse 3 rutene fått bokstavene F-U. Det gule ?-tegnet spør etter "retrett" fra B-delen - og retrett med disse 3 bokstavene......?

Forvirrende?

Det hjelper sikkert hvis du har oppgaven foran deg**

Tja, har noen en mer logisk forklaring?

Hjertelig god jul til alle kryssordvenner!!***

Fortsetter under...

Skrevet

Hei, Aveline.

Såvidt jeg kan begripe må det ha gått i surr for kryssordforfatteren ved avslutningen av oppgaven.

Løsningen kan neppe bli annet enn det 5-bokstavers FLUKT, hvilket innebærer at K'en må plasseres i samme rute som stikkordet "nag", hvor der forøvrig normalt ikke burde befinne seg noe helst annet enn kun dette stikkordet.

All den stund oppgaven i seg selv ikke er helt strøken, kan vel heller ikke løsningen bli det.

Mvh Skjye.

Skrevet

Hei Skjyve**

Løsningen din virker absolutt mest logisk, så den blir notert* Takk!

Men jeg har flere "smårusk" å komme med. Noe skyldes nok egen uvitenhet - men jeg er også i tvil om X-ordforfatteren kanskje har snublet en gang til. Er spent på hva dere andre har funnet ut*

- Er "uliv" det samme som død? (Finner ikke det ordet noen plass.) Det bare falt på plass av seg selv i "Tv-kryssord."

- I "Noe å bryne seg på" så står jeg igjen med spørreordet "Årsaken til pulsfenomen" Der har jeg løst VER-PUL-. (Sannsynligvis en feil her)

- I "Nisssekryss" der er det noe som ikke stemer i den "blå gaten" mot midten. Jeg løser et av ordene til å bli "oppfalt" mens det sannsynlige ordet skal være "oppkalt" Fler med samme mening?

Og....etter MYE, MYe jobb med "puslekryss 2" gir jeg opp. Er det "det lille glasset,s skyld?" ***

Jeg syns vanligvis ikke at denne typen oppgaver er SÅ vanskelige......

Hvis noen kunne gi meg øverste vannrette rad, så mange takk!

For øvrig er alt på plass med unntak av "Mesterkryss" som ikke er påbegynt. Er det noen som ønsker hjelp av meg, er det bare å "rope"!

Ha fortsatt noen fine romjulsdager*!

Aveline**

Skrevet

Hei Skjyve**

Løsningen din virker absolutt mest logisk, så den blir notert* Takk!

Men jeg har flere "smårusk" å komme med. Noe skyldes nok egen uvitenhet - men jeg er også i tvil om X-ordforfatteren kanskje har snublet en gang til. Er spent på hva dere andre har funnet ut*

- Er "uliv" det samme som død? (Finner ikke det ordet noen plass.) Det bare falt på plass av seg selv i "Tv-kryssord."

- I "Noe å bryne seg på" så står jeg igjen med spørreordet "Årsaken til pulsfenomen" Der har jeg løst VER-PUL-. (Sannsynligvis en feil her)

- I "Nisssekryss" der er det noe som ikke stemer i den "blå gaten" mot midten. Jeg løser et av ordene til å bli "oppfalt" mens det sannsynlige ordet skal være "oppkalt" Fler med samme mening?

Og....etter MYE, MYe jobb med "puslekryss 2" gir jeg opp. Er det "det lille glasset,s skyld?" ***

Jeg syns vanligvis ikke at denne typen oppgaver er SÅ vanskelige......

Hvis noen kunne gi meg øverste vannrette rad, så mange takk!

For øvrig er alt på plass med unntak av "Mesterkryss" som ikke er påbegynt. Er det noen som ønsker hjelp av meg, er det bare å "rope"!

Ha fortsatt noen fine romjulsdager*!

Aveline**

Hei

Løsningsordet i den blå gaten i nissekryss blir OPPFYLT. Gripe blir TY.

Hilsen Egon

Skrevet

Ja, er ikke Alf og Egon noen fantastiske nisser....som oppfyller mine ønsker***!!!!

Tusen takk, gutter**

mvh. Aveline

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...