Gjest Linda Skrevet 4. juli 2004 Skrevet 4. juli 2004 Hei! Står fast på 50 vannrett "rom" på 14 bokstaver. Noen som vil gi et hint? Hilsen Linda
Gjest teodor Skrevet 20. juli 2004 Skrevet 20. juli 2004 Svaret er herremannsstuer..kan du hjelpe meg med 57 l?
Gjest Linda Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Hei! Står fast på 50 vannrett "rom" på 14 bokstaver. Noen som vil gi et hint? Hilsen Linda Hei! Jeg har sendt inn hjerneknuseren for lenge siden. Men hvis du gir meg stikkordet og de bokstavene du har, kan jeg kanskje huske ordet. Hilsen Linda
Gjest teodor Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 stikkordet er bergknoll på 5 bokstaver,og jeg har n i 2 og l i 4.Det eneste jeg finner er knoll,men det høres rart ut?????
Gjest B. Hagen Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Jeg ser i hvert fall av bruken at ordet bergknoll har med berg/fjell å gjøre, og mest sannsynlig topp/knatt. Hva med knatt???? Kunne det gå? Lenger kommer ikke jeg, har ikke kryssorden, men det pirret jo nysgjerrigheten, trodde først vi snakket om en knollplante, jeg, he-he. Bente
Gjest B. Hagen Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Siste innspill fra meg er synonymer til knatt som kanskje er bedre: KNAUS, (ev. knart). Sengetid her!
Gjest Skjye Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 Hei! Står fast på 50 vannrett "rom" på 14 bokstaver. Noen som vil gi et hint? Hilsen Linda Hei, Teodor. I NRO, bind V, forekommer som eget oppslagsord et 5-bokstavers substantiv, _N_L_, ordrett definert "dial., bergknoll". Dette ordet er ikke knoll. Mvh Skjye.
Gjest Greta Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 stikkordet er bergknoll på 5 bokstaver,og jeg har n i 2 og l i 4.Det eneste jeg finner er knoll,men det høres rart ut????? Hei Jeg har skrevet KNOLL for bergknoll i min "knuser", I min NRO, bind V, står det Bergknoll: KNOLL Greta
Gjest CS Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 Selvsagt må KNOLL godkjennes. Like selvsagt er GNOLL fasit. Her burde nok kryssordforfatteren valgt et annet ord i diagrammet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå