Gå til innhold

Hjerneknuser'n nr. 6

Anbefalte innlegg

Gjest Carpe Diem
Skrevet

Nu har jeg jobbet i forsikring i en menneskealder, men likevel finner jeg ikke svar på "Dokument" som jeg mener slutter på "polise".

Jeg skulle også gjerne hatt litt hjelp til "Termoplast" som begynner på "S" og slutter på "L".

Takker på forhånd og ønsker alle en fortreffelig helg .......

Fortsetter under...

Gjest Greta
Skrevet

Hei

Modig som jeg er kaster jeg meg uti det igjen,

Jeg tro jeg vet hva dokument er: FORSIKRINGSPOLISE

Termoplast: STYRENAKRYLNITRIL

Hilsen Greta

Gjest Carpe Diem
Skrevet

Nu har jeg jobbet i forsikring i en menneskealder, men likevel finner jeg ikke svar på "Dokument" som jeg mener slutter på "polise".

Jeg skulle også gjerne hatt litt hjelp til "Termoplast" som begynner på "S" og slutter på "L".

Tusen takk ! Det lyste opp i sommerregnet ........

Mvh Carpe Diem

Gjest Berit
Skrevet

Ja så var vi igang igjen, regnet har omsider inntatt min sommerby. Jeg strever med 2 ord i hj.kn. det er skuespillerinne 4 l. og problemer på 8 l. jeg mangler de blinde bokstavene, er det noen som kan gi meg litt hjelp? ha en god dag alle sammen , hilsen Berit.

Gjest bente og iver
Skrevet

hei Berit!

På 4 L anbefaler jeg deg å bruke NKL, "søk i svarord"

På 8 L kan du finne en ending som går på "problemer" (sju bokstaver) og SÅ prøve deg fram med førsteordet i sammenhengen.

Jeg håper denne "hjelpeformen" hjelper!

Jeg er forøvrig SVÆRT enig i Skjyes vurdering av typer hjelp, men jeg er INGEN motstander av å hjelpe!

iver

Gjest Berit
Skrevet

Takk for hjelpen , problem gikk nå greit, hadde slutten på ordet og tror jeg har riktig start. Det er verre med skuespillerinne, søkte som du sa , men finner likevel ikke ut av hva det skal være. Jeg får vri hjernen litt til, kanskje noen kan komme med flere hint? Hilsen Berit

Annonse

Gjest Berit
Skrevet

Hei igjen, jeg har blingsa litt, jeg . skuespillerinne hadde jeg funnet, det var 14 l. som voldte meg litt trøbbel. De trykte tallene var litt utydelige, jeg tolka 14l. som 4, da er det ikke rart jeg stussa. Nå er det i orden, takk for hjelpa igjen. Berit

Gjest Ruben
Skrevet

Hei, jeg sitter fast i hjerneknuseren... Noen som kan gi hint om hva "ha sitt utkomme" (52 v) blir? Jeg har E_M_S_E_E, er disse bokstavene korrekt?

Gjest bente og iver
Skrevet

hei Ruben

Du har korrekte bokstavkombinasjoner.

Svarordet er kanskje litt overraskende og uvant.

iver

Gjest bente og iver
Skrevet

hei Ruben

Korreks, korreks. Jeg har blingset!!

din M er feil!!!!

Beklager missen!!

iver

Gjest Carpe Diem
Skrevet

Hei, jeg sitter fast i hjerneknuseren... Noen som kan gi hint om hva "ha sitt utkomme" (52 v) blir? Jeg har E_M_S_E_E, er disse bokstavene korrekt?

Svaret er eksistere - og håndverkerenblir kassesnekker.

Gjest bente og iver
Skrevet

hei Ruben

Korreks, korreks. Jeg har blingset!!

din M er feil!!!!

Beklager missen!!

iver

hei Carpe.

Du syntes tydeligvis en bokstavkorreks var for dårlig hjelp, og det må du jo ha lov til.

Å vurdere GRADEN av hjelp på ANDRES vegne, blir kanskje bitte litt dumt??

Jeg oppfatter innlegget som en bevisst, eller ubevisst undervurdering av Rubens evne til å bruke NKL som basis for en bokstavkombinasjon.

Det er jo ikke HELT tilbørlig å undervurdere andre?

iver

Gjest punky
Skrevet

Svaret er eksistere - og håndverkerenblir kassesnekker.

Hadde ikke du hjulpet ham, så hadde jeg gjort det. Har sendt inn oppgaven, men har heldigvis en kopi. Husken er dårlig!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...