Gå til innhold

Mestern 14-15

Anbefalte innlegg

Gjest Kristin
Skrevet

Har igjen to problemer:

1. Selskap -T---A-

Midterste boksta er enten E eller N

2. Frøhus -I---M-E-

Kan noen hjelpe ?

Gjest bente og iver
Skrevet

hei Kristin

Midterste bokstav er E.

Hvis du går på en ending (på 3 bokstaver) for "hyggelig sammenkomst", er du et godt skritt videre.

Frøhuset finner du vel bare i NRO,- jeg vet ikke om du har tilgang på dette?

iver

Skrevet

Jeg vil bare opplyse om at frøhuset også er å finne i Tanum, selv om det der ikke er noen forklaring på ordet. Lykke til!!

Gjest Kristin
Skrevet

Har igjen to problemer:

1. Selskap -T---A-

Midterste boksta er enten E eller N

2. Frøhus -I---M-E-

Kan noen hjelpe ?

Tusen takk, selskapet fant jeg.

Har lett og lett etter frøhuset, men NRO er stor.

Kan dere gi meg et tips om hvor tidlig eller sent i alfabetet første bokstaven er ? De konstruerte variantene jeg har prøvd (som kimkammer) har ikke slått til.

Gjest Kristin
Skrevet

hei Kristin

Midterste bokstav er E.

Hvis du går på en ending (på 3 bokstaver) for "hyggelig sammenkomst", er du et godt skritt videre.

Frøhuset finner du vel bare i NRO,- jeg vet ikke om du har tilgang på dette?

iver

Takk for hjelpen, nå fant jeg det omsider !

Gjest bjørn h
Skrevet

Tusen takk, selskapet fant jeg.

Har lett og lett etter frøhuset, men NRO er stor.

Kan dere gi meg et tips om hvor tidlig eller sent i alfabetet første bokstaven er ? De konstruerte variantene jeg har prøvd (som kimkammer) har ikke slått til.

Vær snill å hjelp meg også! Jeg regner med at frøhus starter med KIM (jeg har _I_. Videre har jeg ---H_M_E_.

Jeg har mang ordbøker etc. men desverre ikke NRO eller Tanum.

Jeg klarer heller ikke å vri hjernen til å finne ut hva noen spiller for.

Har _A_L_R_E. Hjelp!

Skrevet

Hei.

De du spiller for sitter litt høyt oppe.-Endelsen på frøhus er et slagredskap og går du så inn i Rawell vil du finne begynnelsen.Håper du kommer litt lengere.-Det forhatte NRO er ofte god å ha til bekreftelse på oppgavene.

Dag.

Skrevet

Begynner å bli passe lei dette selskapet, spør like ut, kan det være stuelag? Finner ingen fullgod forklaring på ordet.

Gjest greta lund
Skrevet

Vær snill å hjelp meg også! Jeg regner med at frøhus starter med KIM (jeg har _I_. Videre har jeg ---H_M_E_.

Jeg har mang ordbøker etc. men desverre ikke NRO eller Tanum.

Jeg klarer heller ikke å vri hjernen til å finne ut hva noen spiller for.

Har _A_L_R_E. Hjelp!

Spiller noen for : GALLERIET

Skrevet

Begynner å bli passe lei dette selskapet, spør like ut, kan det være stuelag? Finner ingen fullgod forklaring på ordet.

Punky.

Du må aldri bli lei.I tilfelle bør du arrangere et slikt lag i stuen din.Det vil hjelpe.Ihvertfall på kryssordet.

Dag.

Skrevet

Hadde kommet til å gå for dette svaret, men fant ingen fullgod forklaring. Fant visst ordet i NRO, men ingenting annet enn selve ordet, ingen bekreftelse

Skrevet

Nei, nå må jeg på fisketur igjen. Strever med å koble planke med plagg, for hvis plagget til vandreren er rett , blir alle mine alernativ til planke feil.

Gjest Ellen Mari
Skrevet

Mangler ett ord: jernredskap. Har _r_n_l_n_e_. Har lett etter div. klinker og lenker, men står bom fast. Kan noen hjelpe meg litt?

Gjest Ellen Mari
Skrevet

Hadde kommet til å gå for dette svaret, men fant ingen fullgod forklaring. Fant visst ordet i NRO, men ingenting annet enn selve ordet, ingen bekreftelse

Hei punky

På planke har jeg tenel. Håper det hjelper

Skrevet

Tenel var en av de 4 plankene mine, men hadde hengt meg opp i en bestemt hatt. Gikk gjennim bøkene mine en gang til, og der var hatten som passet til tenel. Dermed var alt ferdig. Når det gjelder spørsmålet ditt er svaret brynklunger

Gjest Ellen Mari
Skrevet

Takk, Punky. Lykke til med 16.

Skrevet

Spiller noen for : GALLERIET

Trenger et hint til et eller flere av ordene i øvre venstre hjørnet. Problemet er at det er et drøss med ord som passer, men så er det å få de til å passe sammen!

Mangler også hodeplagget. Går ut fra at andre bokstav er k eller a, sjette er k eller i, og det slutter nok på hatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...