Gjest Asbj.S. Skrevet 13. februar 2004 Skrevet 13. februar 2004 Hule = -ore. Skal det være Pore eller Bore (altså lage hule)? (Dette er loddrett øverst)
Gjest punky Skrevet 13. februar 2004 Skrevet 13. februar 2004 Kan ikke gi sikkert svar, men i NRO står det om pore: trang sprekk, spalte i fjell,jord ell.lign
Gjest meisa Skrevet 13. februar 2004 Skrevet 13. februar 2004 Hule = -ore. Skal det være Pore eller Bore (altså lage hule)? (Dette er loddrett øverst) Tror jeg holder en knapp på bore, hule ut noe, er vel å bore?
Gjest Egon Skrevet 13. februar 2004 Skrevet 13. februar 2004 Sitter med samme problem. Tror jeg går for pore. Bore er et verb og kan neppe bli hule.
Gjest Asbj.S. Skrevet 13. februar 2004 Skrevet 13. februar 2004 Hule = -ore. Skal det være Pore eller Bore (altså lage hule)? (Dette er loddrett øverst) Takk for alle gode svar fra punky, meisa og Egon, selv om jeg er nesten like klok! Det er ikke lett å forstå hva som rører seg oppe i hodet til enkelte kryssordforfattere. (-og det er vel like greit!)
Gjest Jo Egil Johnsrud Skrevet 14. februar 2004 Skrevet 14. februar 2004 under verbet hule (ut) i NRO står det: frembringe, danne (et hulrom ell. lign.) særl. ved å grave ell. bore: hule ut en gang i fjellet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå