Gå til innhold

Noe å bryne seg på nr. 1

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har dessverre ikke oppgaven,men har fått spøsmål om følgende:

Ledig- hvor jeg har foreslått ÅPEN(oppgitt G-EN)

Smal-forslag MAGER.(oppgitt E-NER)

Disse ordene passer ikke inn med det jeg fått oppgitt som f.eks. Oksetunge,Nertsen som er inntilliggende ord.Kan noen hjelpe meg ,slik at en ev. løsning kan sendes videre.Vanskelig når det skal gjennom så mange ledd,men jeg gjør tross alt et forsøk.

Dag.

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/8544-noe-%C3%A5-bryne-seg-p%C3%A5-nr-1/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Dag.

Jeg har kommet til samme løsning, men disse to blindbokstavene finner jeg ikke ut av... trodde jeg hadde noe feil,men når andre har det samme, lurer jeg på om det kan være feil i kryssordet. Har ringt Hjemmet men det er ingen som kan svare på det før fredag.

bente

Hei Bente.

Takk for svar.Vedkommende som har spurt meg kommer langt i NM etc..Han lar seg ikke vippe av do-stolen selv om han selv sier at alderen krever "sitt".

Så lenge jeg ikke har oppgaven er det vanskelig å bidra med noe bortsett fra hjelp av andre.Muligens kan det være en feil.Hvem vet.Vi får avvente andre innlegg og se om noe skjer.

Dag.

Hei.

Disse ordene passer ikke inn med det jeg fått oppgitt som f.eks. Oksetunge,Nertsen som er inntilliggende ord.Kan noen hjelpe meg ,slik at en ev. løsning kan sendes videre.Vanskelig når det skal gjennom så mange ledd,men jeg gjør tross alt et forsøk.

Dag.

Løste oppgaven pga. spørsmålene. Her må det være feil i oppgaven. Foreslår å bytte ut SMAL med BUSK og LEDIG med UTSLITT. Det er egentlig lett å se at det er feil i oppgaven. Like til venstre for ruten med de gale nøkkelordene står det en helt likelydende rute med de samme nøkkelordene. Tipper kryssordforfatteren har kopiert denne ruten for å effektivisere produksjonen. Deretter har han glemt å endre nøkkelordene i ruten han/hun har limt inn.

For øvrig er svaret på innsjø i samme oppgave LYSERN. Dette er ikke offisiell skrivemåte selv om den uttales slik og muligens feilskrives slik (mange eksempler på nettet). Geografiske navn bør gjengis i sin korrekte form (andre eks. ØYEREN, ASPEREN osv.).

Hei.

Dag.

Og jeg takker på egne vegne.

bente

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...