Gjest Tone Skrevet 13. desember 2003 Skrevet 13. desember 2003 Sorry, Iver, klarer bare ikke å la være selv om det opplagt er for vanskelig for meg... HVA er bergmel?! Har slått opp i alle mine verk + søkt på internett uten fornuftig resultat. Hvis noen har lyst til å veillede meg litt trenger jeg hjelp til pedagog, såler, kasus og antrekk.... = ) Tone
Gjest Berit Yndestad Skrevet 13. desember 2003 Skrevet 13. desember 2003 Hei Tone kan det passe med Bariumkarbonat på bergmel?
Gjest Svein Skrevet 13. desember 2003 Skrevet 13. desember 2003 Skal i alla fall hjelpe deg med KISELJORD. Stå på!
Gjest Berit Yndestad Skrevet 13. desember 2003 Skrevet 13. desember 2003 Takk for det , det er ikke så lett når en ikke har kryssordet foran seg, men jeg lærer noe hele tiden,jeg
Gjest bente og iver Skrevet 14. desember 2003 Skrevet 14. desember 2003 - skrev (På 13.12.2003 den 19.16): Sorry, Iver, klarer bare ikke å la være selv om det opplagt er for vanskelig for meg... HVA er bergmel?! Har slått opp i alle mine verk + søkt på internett uten fornuftig resultat. Hvis noen har lyst til å veillede meg litt trenger jeg hjelp til pedagog, såler, kasus og antrekk.... = ) Tone hei Tone! Det er mulig jeg siterer feil kilde, men jeg tror det var Corpernicus som sa følgende: Gi meg et fast punkt, og jeg skal flytte jorden. Slik er det også i kryssord, Tone! Når du ber parallelt om to loddrette i samme hjørne, så ber du egentlig om én for mye. Hvis jeg nå hadde gitt deg "såler", så måtte du ha brukt tilgjengelige oppslagsverk for å pusle ut "kasus". Svein gir deg "kiseljord" (som forøvrig var ganske vrien), da står det opp til deg å tukle sammen nedre venstre. NKL gjør det meste for deg, -etter hvert blir "søk i svarord" en kjempehjelp. Hvis du i tillegg har tilgang på Danielsen, skulle løsningen i nedre venstre være et spørsmål om TID,- og det hender vi trenger litt av det. Du skal få de tre første bokstavene på "såler" - resten står opp til deg. FOT....... iver
Gjest Tone Skrevet 14. desember 2003 Skrevet 14. desember 2003 - skrev (På 13.12.2003 den 19.16): Sorry, Iver, klarer bare ikke å la være selv om det opplagt er for vanskelig for meg... HVA er bergmel?! Har slått opp i alle mine verk + søkt på internett uten fornuftig resultat. Hvis noen har lyst til å veillede meg litt trenger jeg hjelp til pedagog, såler, kasus og antrekk.... = ) Tone takker og neier, jeg kommer trolig tilbake etterhvert når jeg får grunnet litt mer!
Gjest Wenche Skrevet 14. desember 2003 Skrevet 14. desember 2003 Jeg har klart hele venstresida, og øverste høyre del med en god del grubling og tenkerpanne. MEN... så var det resten da. Pedagogen har jeg ikke klart å knekke. Har løsningsforslag på de vannrette ordene, men det hjelper ikke så langt. Kan ikke skylde på influensa heller. _R_E_ _ _E_I_N_ Er noe feil så er jeg i allefall klokere. Drittvær i Trondheim.
Gjest Dag Skrevet 14. desember 2003 Skrevet 14. desember 2003 Hei Wenche. Hvor du nå står fast er jeg ikke sikker på. Folk fra Ål gjør slike sprang.Platen burde være i bruk på disse tider.Mynten har mye engelsk over seg.Vaselina`s fyrer med ved.Pedagogen finner du innen husflid(kvinnelig). Det høres ut til at været kan passe inn.(Mange har sin egen plaskedam). Da kan det være godt om huset står på slike.-Håper dette kan være til noe hjelp? Dag
Gjest Wenche Skrevet 14. desember 2003 Skrevet 14. desember 2003 - skrev (På 14.12.2003 den 0.01): hei Tone! Det er mulig jeg siterer feil kilde, men jeg tror det var Corpernicus som sa følgende: Gi meg et fast punkt, og jeg skal flytte jorden. Slik er det også i kryssord, Tone! Når du ber parallelt om to loddrette i samme hjørne, så ber du egentlig om én for mye. Hvis jeg nå hadde gitt deg "såler", så måtte du ha brukt tilgjengelige oppslagsverk for å pusle ut "kasus". Svein gir deg "kiseljord" (som forøvrig var ganske vrien), da står det opp til deg å tukle sammen nedre venstre. NKL gjør det meste for deg, -etter hvert blir "søk i svarord" en kjempehjelp. Hvis du i tillegg har tilgang på Danielsen, skulle løsningen i nedre venstre være et spørsmål om TID,- og det hender vi trenger litt av det. Du skal få de tre første bokstavene på "såler" - resten står opp til deg. FOT....... iver Du Dag du Dag. Det er så artig med med din form for hjelp. Både spranget, plata og ildstedet hadde jeg i boks, og boligen falt på plass. Men når du hinter om mynten som har noe engelsk over seg,da er jeg ikke helt med. Takk likevel
Gjest Wenche Skrevet 14. desember 2003 Skrevet 14. desember 2003 - skrev (På 14.12.2003 den 12.59): Hei Wenche. Hvor du nå står fast er jeg ikke sikker på. Folk fra Ål gjør slike sprang.Platen burde være i bruk på disse tider.Mynten har mye engelsk over seg.Vaselina`s fyrer med ved.Pedagogen finner du innen husflid(kvinnelig). Det høres ut til at været kan passe inn.(Mange har sin egen plaskedam). Da kan det være godt om huset står på slike.-Håper dette kan være til noe hjelp? Dag Klarte mynten, og da falt alt på plass. Ferdig!!!!
Gjest ova Skrevet 14. desember 2003 Skrevet 14. desember 2003 - skrev (På 13.12.2003 den 19.16): Sorry, Iver, klarer bare ikke å la være selv om det opplagt er for vanskelig for meg... HVA er bergmel?! Har slått opp i alle mine verk + søkt på internett uten fornuftig resultat. Hvis noen har lyst til å veillede meg litt trenger jeg hjelp til pedagog, såler, kasus og antrekk.... = ) Tone Hallo dere ! Det ble mye prøving og feiling med mesteren 50, og ennå er er jeg ikke helt i boks med den. Kasus, grammatikk eller noe helt annet ? Er dette pulveret et smakstilsetningsstoff ? Kan noen hjelpe meg ? Hilsen ova
Gjest hans Skrevet 14. desember 2003 Skrevet 14. desember 2003 Foreløpig har jeg med svak blyant skrevet vaniljesukker, gikk ut fra bokstaven J, men sikker er jeg slett ikke
Gjest ova Skrevet 14. desember 2003 Skrevet 14. desember 2003 - skrev (På 13.12.2003 den 19.16): Sorry, Iver, klarer bare ikke å la være selv om det opplagt er for vanskelig for meg... HVA er bergmel?! Har slått opp i alle mine verk + søkt på internett uten fornuftig resultat. Hvis noen har lyst til å veillede meg litt trenger jeg hjelp til pedagog, såler, kasus og antrekk.... = ) Tone Ja, akkurat, du. Jeg er der, jeg også.
Gjest bente og iver Skrevet 14. desember 2003 Skrevet 14. desember 2003 - skrev (På 14.12.2003 den 21.35): Hallo dere ! Det ble mye prøving og feiling med mesteren 50, og ennå er er jeg ikke helt i boks med den. Kasus, grammatikk eller noe helt annet ? Er dette pulveret et smakstilsetningsstoff ? Kan noen hjelpe meg ? Hilsen ova hei begge! Dere kan godt skrive det med kulepenn! iver
Gjest Tone Skrevet 14. desember 2003 Skrevet 14. desember 2003 - skrev (På 14.12.2003 den 14.49): Klarte mynten, og da falt alt på plass. Ferdig!!!! Hei på dere! Jeg mangler nå kasus og tokt i venstre hjørnet! Disse sålene, slutter de på noe vi spiser suppe med?! På antrekket har jeg skrevet noe jeg hadde håpet jeg kunne si sølvet mitt var, minus et på slutten!! = ) Tone
Gjest tone Skrevet 15. desember 2003 Skrevet 15. desember 2003 Takk, Bj- da er det kun kasus som gjenstår!
Gjest hans Skrevet 15. desember 2003 Skrevet 15. desember 2003 Skal vi gjøre en byttehandel?,jeg har også ett ord igjen,nemlig avslepen.
Gjest hans Skrevet 15. desember 2003 Skrevet 15. desember 2003 Glem det jeg skrev, jeg har skrevet ablativer, siden kasus kan være både entall og flertallsform. Grunnen til at jeg skrev det. er at jeg har bestemt meg for å ikke be om direkte hjelp mer, og derfor denne byttehandelen. Beklager så mye, for hjelp vil jeg gjerne gi. Be om hjelp, never mind!
Gjest tone Skrevet 15. desember 2003 Skrevet 15. desember 2003 - skrev (På 15.12.2003 den 21.45): Skal vi gjøre en byttehandel?,jeg har også ett ord igjen,nemlig avslepen. Takk for kasus, det hjalp ! Hvis du vil ha et hint til avslepen så er det noe mange menn ønsker at bilen sin er!!!!!
Gjest tone Skrevet 16. desember 2003 Skrevet 16. desember 2003 - skrev (På 14.12.2003 den 21.51): Ja, akkurat, du. Jeg er der, jeg også. fikk problemer med tokt når jeg fikk inn kasus..... har -o-b-e-i-
Gjest Meisa Skrevet 16. desember 2003 Skrevet 16. desember 2003 Nesten ferdig... Mangler bare pedagogen. Hos meg begynner det på -r-e og så blir det nok lærerinne til slutt.
Gjest ova Skrevet 16. desember 2003 Skrevet 16. desember 2003 Pedagogen er omtalt lenger oppe i denne tråden. ova
Gjest Meisa Skrevet 16. desember 2003 Skrevet 16. desember 2003 Har lest det flere ganger, men det står stille...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå